گزارش العالم از افتتاح ابر پروژه‌ها در خوزستان

شنبه 19 اسفند 1402 - 19:35

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران از افتتاح بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور و تعدادی از پروژه‌های شهری، اقتصادی و خدماتی در استان خوزستان در جنوب غرب ایران حمایت کرد که به اشتغال‌زایی برای یک هزار نفر و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان کمک می کند.

العالم - ایران

روز جمعه (دیروز) با حضور رئیس جمهور پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال افتتاح شد.

در هشتمین سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و هیئت دولت به خوزستان ۳۲ پروژه انتقال و فوق توزیع این شرکت همزمان با طرح‌های صنعت آب و برق استان از محل گیت بوستان اهواز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: «پروژه‌ای که افتتاح شد یکی از مهمترین پروژه‌های تولید فولاد خوزستان و کشور است و با توجه به همجواری این استان با دریا، در آینده به مرکز مهمی برای توسعه تولید فولاد در ایران تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز در مصاحبه با العالم گفت: «بزرگ ترین پروژه تولید فولاد اسفنجی خاورمیانه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد که این پروژه بر اساس تخصص و فناوری‌های ایرانی ساخته شده و یک دستاورد بزرگ است.»

تولید داخلی این محصول می‌تواند تحول عظیمی در بخش‌های مختلف تولیدات فولادی که در نهایت به محصولات فولادی پایین دستی نظیر ورق عریض و ورق‌های استیل منجر می‌شود، ایجاد کند. پس از شروع آزمایشی این طرح، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در این مجموعه تولید شده است.

طرح‌های کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پروژه مگامدول آهن اسفنجی معروف به زمزم سه متعلق به شرکت فولاد خوزستان در حالی با حمایت دولت سیزدهم آماده بهره برداری رسمی هستند که سهم استان در تجارت خارجی و محصولات فولادی کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

فاز دوم کارخانه فولاد جهان‌آرا، فاز توسعه کارخانه فولاد شادگان، کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه و مگامدول آهن اسفنجی (زمزم) چهار طرح فولادی در استان خوزستان هستند که ارزش سرمایه‌گذاری آنها به چهار میلیارد یورو می رسد.

پربیننده ترین خبرها