ناظر حقوق بشر: زندان‌های رژیم صهیونیستی وحشتناک‌تر از گوانتانامو است

ناظر حقوق بشر: زندان‌های رژیم صهیونیستی وحشتناک‌تر از گوانتانامو است
شنبه 19 اسفند 1402 - 21:14

ناظر حقوق بشر اروپا و مدیترانه روز شنبه گزارش داد که اسیران و زندانیان فلسطینی از غزه از زمان آغاز جنگ در باریکه غزه در معرض قتل و شکنجه وحشیانه در بازداشتگاه‌های اسرائیل قرار گرفته‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش اشغالگر اسرائیل هزاران غیرنظامی را از باریکه غزه در جریان حمله زمینی وحشیانه‌ای که ماه‌هاست ادامه دارد، دستگیر و صدها نفر از آنها را به مراکز بازداشت و بازجویی ناشناخته، منتقل کرده است.

ناظر حقوق بشر اروپا و مدیترانه اعلام کرد که زندان‌ها و بازداشتگاه های اسرائیل به نسخه‌ای خونین از زندان گوانتانامو تبدیل شده‌اند که در آنجا اشکال مختلف شرم آوری از شکنجه و تحقیر و نیز محرومیت از حداقل حقوق اولیه انجام می‌شود.

تحقیقات اخیر روزنامه عبری «هاآرتص» نشان داد که 27 زندانی از باریکه غزه در جریان بازجویی و بازداشت در مراکز نظامی اسرائیل، در نتیجه شکنجه به شهادت رسیده‌اند.

«عربی 21» به نقل از روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد که بازداشت‌شدگان در زمان بازداشت در پایگاه‌های «سدی تيمان» در نزدیکی بئر السبع و «عناتوت» در نزدیکی بیت المقدس اشغالی و تعدادی از آنها در جریان تحقیقات در بازداشتگاه های دیگر به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش دیده‍‌‌بان حقوق بشر، ارتش اشغالگر به ارتکاب جنایت ناپدید شدن اجباری زندانیان و بازداشت شدگان از باریکه غزه ادامه می دهد و ضمن پرهیز از اعتراف به سلب آزادی آنها، حتی از افشای فهرست اسامی آنها یا ارائه اطلاعات درباره سرنوشت آنان نیز خودداری می کند.

پربیننده ترین خبرها