بایدن: نتانیاهو حق دفاع از اسرائیل را دارد!

بایدن: نتانیاهو حق دفاع از اسرائیل را دارد!
يکشنبه 20 اسفند 1402 - 05:25

رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حق دفاع از این رژیم با کشتار مردم نوار غزه و به بهانه مقابله با حماس را دارد.

العالم - آمریکا

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حق دفاع از این رژیم با کشتار مردم نوار غزه و به بهانه مقابله با حماس را دارد.

بایدن در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» توضیح داد: «به نظر من، نتانیاهو با وادار کردن جهان به مخالفت با آنچه [در غزه انجام می‌دهد]، بیشتر به اسرائیل آسیب می‌رساند».

وی با بیان اینکه نتانیاهو باید بیشتر به جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در نوار غزه توجه کند، گفت: «من می‌خواهم شاهد آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه و آغاز یک تبادل بزرگ زندانیان باشم».

طبق این گزارش، رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه بسیاری از رهبران عرب از جمله در عربستان سعودی آماده سازش با رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت: «باید روی آنچه پس از جنگ اتفاق می‌افتد، تمرکز کنیم».

بایدن تلویحا حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را خط قرمز خود توصیف کرده اما گفت: «من اسرائیل را رها نمی‌کنم و ارائه تجهیزات نظامی به اسرائیل را متوقف نمی‌کنم».

وی در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی ادامه داد: «ما نمی‌توانیم شاهد مرگ ۳۰ هزار فلسطینی دیگر در جنگ باشیم. پس از بمباران‌های اشباعی در جنگ جهانی دوم، قوانین جنگ تغییر کرد. قوانین جنگ باید [در غزه نیز] رعایت شود».پیش از این، پنتاگون ضمن اشاره به دیدار «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن، گفته بود که گانتز در این دیدار هیچ طرحی در رابطه با عملیات نظامی در رفح ارائه نکرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها