ارتش سودان :

برقراری آتش بس منوط به خارج شدن نیروهای واکنش سریع از شهرهاست

برقراری آتش بس منوط به خارج شدن نیروهای واکنش سریع از شهرهاست
يکشنبه 20 اسفند 1402 - 18:43

یک مسئول بلندپایه در نیروهای مسلح سودان برقرری آتش بس در ماه رمضان در این کشور را بعید دانست و گفت برقراری آتش بس در صورتی امکان پ‍ذیر است که نیروهای واکنس سریع از شهرها و مناطق تحت سلطه خود خارج شوند.

العالم - آفریقا

رویترز به نقل این مسئول بلندپایه سودانی گزارش داد: درصورتیکه نیروهای واکنش سریع منازل و مواضع غیرنظامی را ترک نکنند، بعید به نظر می رسد که آتش بس در ماه رمضان برقرار شود.

در بیانیه ای که به نقل از این مسئول سودانی در تلگرام منتشر شده، آمده است که درصورتیکه نیروهای واکنش سریع منازل و مواضع غیرنظامی را ترک نکنند، آتش بسی در سودان نخواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل هفته جاری قطعنامه ای را صادر کرد که در آن از طرف های درگیر در سودان خواست تا فورا در ماه رمضان آتش بس را برقرار کنند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز روز پنج شنبه طرف های درگیر را به آتش بس در ماه رمضان و احترام به ارزش های این ماه دعوت کرد.

پس از آن ، وزارت امور خارجه سودان در بیانیه ای روز جمعه از نیروهای واکنش سریع خواست از مناطق تحت سلطه خود در مناطق الجزیره و سنار و نیز شهرهایی که اخیرا آنجا را اشغال کرده، مانند نیالا و الجنینه و زالنجی والضعین عقب نشینی کنند. سپس نیروهای خود را در مکانی مورد توافق جمع کنند.

نیروهای واکنش سریع شنبه شب اعلام کرد که از درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای توقف اقدامات جنگی در ماه رمضان استقبال می کند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها