یونیسف: با تهیه غذا می‌توان از مرگ و میر کودکان در غزه جلوگیری کرد

یونیسف: با تهیه غذا می‌توان از مرگ و میر کودکان در غزه جلوگیری کرد
دوشنبه 21 اسفند 1402 - 08:26

مدیر منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در اظهاراتی گفت که با تهیه غذا می‌توان از مرگ و میر کودکان در غزه جلوگیری کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش بامداد دوشنبه الجزیره، ادیل خضر مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا یونیسف گفت که با تهیه غذای مناسب می‌توان از مرگ کودکان به دلیل قحطی در غزه جلوگیری کرد.

مدیر منطقه‌ای یونیسف همچنین از همه طرف‌ها درخواست کرد که گذرگاه‌ها را باز کنند و تعداد کامیون‌های وارد شده به باریکه غزه را افزایش دهند.

پیش تر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ضمن ابراز نگرانی از تبعات ممانعت از ورود کمک‌های زمینی به غزه، هشدار داد که گرسنگی بر سراسر این باریکه جغرافیایی سایه افکنده است.

بر پایه گزارش اخیر وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۲۵ نفر به دلیل سوء تغذیه و نبود آب در باریکه غره به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها