گزارش العالم: پاکستانی ها با حمایت از غزه، خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند+فیلم

دوشنبه 21 اسفند 1402 - 13:14

ده ها هزار پاکستانی مقابل سفارت آمریکا در اسلام آباد در اعتراض به حمایت واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان غزه، تظاهرات کردند. آنها اخراج سفیر آمریکا تا پایان تجاوزگری رژیم صهیونیستی و قطع روابط با واشنگتن را خواستار شدند.

العالم - پاکستان

در حاشیه این تظاهرات، "عایشه سید"، نماینده پارلمان پاکستان به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: برخی سردمداران کشورهای اسلامی که غزه را به حال خود رها کرده اند، مرد نیستند و به همین خاطر ما حاضریم همه زیور آلات خود را به آنان بدهیم تا برای زینت خود استفاده کنند.

وی افزود: آیا این همه ناتوانی برخی سردمداران کشورهای اسلامی از اعمال فشار برای توقف حملات رژیم صهیونیستی عاقلانه است؟ آنها دوستان آمریکا هستند و با رژیم صهیونیستی سازش کرده اند پس چطور ادعا می کنند که حامی فلسطین هستند؟ این حقیقت نشان می دهد که آنها بنده و مزدورند.

نعیم قریشی، نماینده سابق پارلمان پاکستان هم گفت: "دولت آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه و تأمین کننده اصلی ابزار نسل کشی هولناک در غزه است بنابراین نباید در خاک پاکستان نماینده داشته باشد. ما به عنوان یک کشور اسلامی خواستار اخراج هر چه سریع تر سفیر آمریکا هستیم".

شهروندان پاکستانی در آستانه ماه مبارک رمضان بر ضرورت توقف هر چه سریع تر حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها تأکید کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع به نام افتخار حسین شاه خاطرنشان کرد: "بیش از 5 ماه از حملات رژیم صهیونیستی می گذرد اما ما تا الان جز شعار و وعده های پوچ و توخالی چیزی ندیده ایم. جامعه بین الملل باید مسئولیت خود را بپذیرد و رژیم صهیونیستی را وادار به توقف هر چه سریع ترجنایات خود علیه ملت بی دفاع فلسطین کند."

محسنه بت، رئیس شاخه زنان جماعت اسلامی پنجاب هم گفت: آمریکا مادر تروریسم است و از ادامه جنایات حمایت می کند لذا باید با همه وسایل و ابزارهای موجود بر آن فشار آورد که مهمترین آن قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی است تا واشنگتن بفهمد که جهان اسلام، یک پیکر واحد است.

شرکت کنندگان در این تجمع مراتب نارضایتی شدید خود را در قبال همدستی برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی و آمریکا اعلام اعلام و بر ضرورت وحدت در حمایت از مقاومت ملت فلسطین تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها