کارگردان انگلیسی در مراسم اسکار کشتار غزه را محکوم کرد +عکس

کارگردان انگلیسی در مراسم اسکار کشتار غزه را محکوم کرد +عکس
دوشنبه 21 اسفند 1402 - 12:46

جاناتان گلیزر، کارگردان انگلیسی فیلم The Zone of Interest (منطقه مورد علاقه)، در نطقی هنگام دریافت جایزه اسکار، حملات بی امان رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری انگلیسی "بی ای مدیا" اعلام کرد فیلم The Zone of Interest (منطقه مورد علاقه) برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

جاناتان گلیزر، کارگردان انگلیسی، در نطق خود در حین دریافت جایزه اسکار در حالی که می لرزید، گفت: "همه انتخاب های ما، اکنون ما را به این وضعیت کنونی رسانده است. ما نمی گوییم ببینید انها در آن زمان چه کردند اما ببینید ما الان چه می کنیم".

وی افزود: "در حال حاضر، ما به عنوان مردمانی که یهودی بودن‌مان و هولوکاست ما توسط قدرت اشغالگری که باعث بروز درگیری برای بسیاری از مردم بی گناه شده است، به گروگان گرفته شده و ما این موضوع را محکوم می‌کنیم."

جاناتان گلیزر خاطرنشان کرد که ما در هر حال کشتار غیرنظامیان را محکوم می کنیم.

داستان فیلم The Zone of Interest (منطقه مورد علاقه) درباره خانواده ای است که در منزل و باغی نزدیک اردوگاه کار اجباری نازی ها زندگی می کنند. هنرپیشه این فیلم، "کریستیان فریدل" است که نقش رادولف هوس، فرمانده آشویتش (اردوگاه کار اجباری نازی‌ها) را بازی می کند و ساندرا هولر، نقش هدویگ، همسر وی را بازی می کند.

"هوس" از افسران کهنه کار نازی است که به عنوان یکی از طراحان اصلی آنچه که به نام "هولوکاست" شناخته شده است، معرفی شده است.

داستان فیلم به طور عمده درباره زندگی روزمره یک خانواده است و اصلا به حوادث داخل اردوگاه نمی پردازد. در حالی که صداهایی که زمینه فیلم شنیده می شوند و دودهایی که از این اردوگاه به هوا می روند، گویای حوادث داخل اردوگاه هستند.

پربیننده ترین خبرها