تلویزیون العالم؛ پلی میان ملت های ایران و عراق

دوشنبه 21 اسفند 1402 - 14:40

شبکه تلویزیونی العالم از زمان شروع فعالیتش در اسفند ماه 1381 (2003)، اصلی‌ترین حلقه ارتباط میان ملت‌های عراق و ایران بود.

العالم- ایران

"نوید بهروز" مدیر دفتر شبکه تلویزیونی خبری العالم در بغداد، در سالگرد تاسیس این شبکه گزارش داد: در نتیجه سیاست حزب بعث و در راس آن صدام حسین در عراق، شکاف بزرگ و همه‌جانبه‌ای میان دو کشور ایران و عراق ایجاد شد اما با تاسیس شبکه العالم پلی میان دو ملت ایجاد شد.

بنابر این گزارش،‌ اندکی پیش از راه‌اندازی تلویزیون العالم، شبکه‌های "سحر" و "الکوثر" تلاش می‌کردند ارتباط بین دو ملت ایجاد کنند و توانستند با انتقال پیام‌های جمهوری اسلامی ایران و ارتباط با مردم عراق در این زمینه گام بردارند.

نوید بهروز خاطرنشان کرد: تلویزیون العالم نقش به سزایی در زمینه ارتباط میان ملت‌های عراق و ایران به‌ویژه بعد از سقوط رژیم دیکتاتوری صدام و حزب بعث در عراق ایفا کرد.

بنابر این گزارش،‌ شبکه العالم توانست اعتماد شهروندان عراقی را جلب، و پیام‌های دوستی مردم عراق و جمهوری اسلامی ایران را منتقل نماید. گسترش ارتباط دو کشور درحالی است که ایران و عراق پیوندهای اجتماعی، قبیله‌ای و خانوادگی نیز دارند.

بهروز خاطرنشان کرد: تلویزیون العالم در این زمینه‌ها موفق عمل کرده و توانسته است دستاوردهای زیادی به دست آورده و پایگاهی قوی و مستحکم برای روابط اجتماعی، قبیله‌ای و مذهبی ایجاد کند.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های تلویزیون العالم از همان بدو فعالیتش در سال 2003، اولا مستقل بودن آن و نیز ایستادگی‌اش در کنار مردم منطقه و محور مقاومت بوده است، دوم اینکه، العالم در کشور مستقل جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده که از تمام کشورهای جهان در برابر باطل حمایت می‌کند. این همان چیزی است که تلویزیون العالم را به رغم محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که طی سال‌های گذشته با آن روبرو بوده، متمایز کرده است.

وی خاطرنشان کرد که راه‌اندازی شبکه العالم در دو دهه پیش تجربه منحصر به فردی بود، زیرا این اولین کانال عربی بود که از یک کشور غیر عربی راه‌اندازی شد.
بنابر این گزارش، شبكه‌ خبری تلویزیونی بين‌المللی العالم، 21 اسفند ماه ( 12 مارس) 1381 در آستانه حمله نیروهای آمریکایی و انگلیسی به عراق فعالیت خود را به زبان عربی آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها