مردم غزه حلول ماه رمضان را در میان آوارهای جنگ جشن می‌گیرند + فیلم

سه شنبه 22 اسفند 1402 - 22:38

تصاویر ماه مبارک رمضان در سال گذشته و سال های قبل در باریکه غزه و شادی مردم اعم از پیر و جوان نشان می‌دهد که با برپایی فانوس، چراغ و تزئینات، غذا، شیرینی، نوشیدنی توزیع از ابتدا تا انتهای این ماه مبارک را جشن می گرفتند و مراسم مذهبی برگزار می‌کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

اما در سال جاری، اشغالگران صهیونیست حق فلسطینیان در بزرگداشت ماه مبارک رمضان را از آنها سلب کردند، ده‌ها هزار شهید دیگر ماه رمضان امسال را نخواهند دید و صدها هزار مجروح و بیمار منتظر معالجه و رهایی از این عذاب دردناک هستند اما مردم غزه علی رغم این همه درد جنگ و گرسنگی، با اشغالگران مقابله کرده و آیین‌های خود و مراسم گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان را حتی در میان آوارهای ناشی از جنگ زنده نگه می‌دارند.

هنرمندان فلسطینی به مناسبت ماه مبارک یک نقاشی دیواری در غزه کشیدند و از ده‌ها مسجد ویران، صدای اذان طنین‌انداز شد. اشغالگران حتی یک مسجد سالم برای مردم باریکه غزه باقی نگذاشتند که در آن مراسم ماه مبارک را به جای آورند.

اما با این حال ، اهالی غزه‌ با اقامه نماز روی زمین و خیابان‌ها، مساجد را ترک نکردند و چراغ‌های ویژه ماه مبارک را روشن کردند. در کمپ‌های آوارگان تزئینات ماه خدا برپا شد تا کودکان و خانواده‌ها شاد شوند. اما آیا آنها برای سحری و افطاری در ماه مبارک غذایی برای خوردن خواهند داشت؟ رژیم اشغالگر صهیونیستی با محاصره، معیشت و محصولات آنها را از بین برد و تقریبا شش ماه زندگی آنها را متوقف کرد و این درحالیست که جهانیان همچنان در سکوت کامل فقط مشغول تماشای این وضعیت هستند.

پربیننده ترین خبرها