واشنگتن برای تولید موشک‌های بیشتر به یک "همپیمان دور" متوسل می‌شود

واشنگتن برای تولید موشک‌های بیشتر به یک
چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 22:54

روزنامه "وال استریت ژورنال" اعلام کرد که ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای ساخت موشک‌های بیشتری با کمک گرفتن از متحدانی است که هزاران کیلومتر با این کشور فاصله دارند.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم، وال‌استریت ژورنال تصریح کرد:‌ در یک پایگاه نظامی استرالیا در حومه سیدنی، قرار است یک ساختمان سوله‌مانند موسوم به "ساختمان ۲۱۵" نقش مهمی در استراتژی واشنگتن برای مقابله با رقبایش مانند چین و روسیه، ایفا کند.

این روزنامه افزود:‌مقامات آمریکایی در حال برنامه‌ریزی برای تاسیس اولین کارخانه در خارج از ایالت متحده برای کمک به ساخت نوعی موشک است که در جنگ اوکراین نقشی محوری داشت و مربوط به سامانه موشکی پرتاب چندگانه هدایت‌شونده از شرکت "لاکهید مارتین" است.

ایالات متحده پیشتر هزاران فروند از این موشک‌ها را به اوکراین ارسال کرده است که از وسایل نقلیه معروف به "هیمارس" پرتاب می‌شوند.

این طرح جدید در زمانی اجرا می‌شود که مصرف سریع مهمات در اوکراین و خاورمیانه - از موشک گرفته تا گلوله‌های توپخانه‌ای - ظرفیت صنعتی آمریکا را تحت فشار قرار داده است.

وال استریت ژورنال فاش کرد که دولت "جو بایدن" با کمک گرفتن از کشورهای متحد به دنبال توسعه خطوط تولید چندگانه است.

طبق این گزارش، لاکهید و استرالیا نیاز به ایجاد زنجیره‌های تأمین جدید، آموزش کارگران جدید و تسهیل تبادل فناوری با ایالات متحده دارند.

وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات می‌گوید: "این طرح بسیار کند پیش می‌رود."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها