لحظه به لحظه با 160مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 160مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 24 اسفند 1402 - 09:42

حملات رژیم صهیونیستی به غزه برای 160 مین روز پیاپی ادامه دارد. حملات هوایی و توپخانه ای هر روز صدها شهید و مجروح به بار می آورد. این در حالی است که با اجرای حداکثری سیاست های ایجاد گرسنگی عمدی توسط رژیم صهیونیستی در غزه، بحران انسانی در این منطقه وارد دشوارترین مرحله در تاریخ آن شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت در غزه روز سه شنبه اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی ظرف 24 ساعت گذشته با ارتکاب 10 مورد جنایت فجیع علیه خانواده های غزه، 88 نفر را به شهادت رسانده و 135 نفر را مجروح کردند.

به این ترتیب آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از ابتدای جنگ تا این روز به 31272 شهید و 73024 مجروح رسید.

به دلیل جنگ و محدویت هایی که رژیم صهیونیستی اعمال کرده است و در سایه کمبود شدید مواد غذایی و آب و دارو و سوخت، شهروندان به ویژه در استان های غزه و شمال در آستانه گرسنگی قرار گرفته اند. حدود 2 میلیون فلسطینی هم از غزه مهاجرت کرده اند.

در این میان هزاران کودک به دلیل فقدان انواع شیر، دچار سوء تغذیه شده اند و 27 کودک نیز به همین دلیل به شهادت رسیده اند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 160مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

21:56 | افشای حقایق تکان‌دهنده از تحقیر و شکنجه روانی اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالگران

شیخ طلال عبد الرحمن شريم، اسیر فلسطینی آزاد شده و مسئول پرونده اسرا در جنبش حماس در گفتگو با العالم از روش‌های ظالمانه و تروریستی نیروهای اشغالگر برای تحقیر و شکنجه روانی اسرای فلسطینی سخن گفت و تاکید کرد اشغالگران تلاش می‌کنند اراده اسیران را بشکنند و به آنها آسیب برسانند تا مجبور به تسلیم شدن در برابر دستورات آن شوند. (جزئیات بیشتر)

21:45 | حزب الله لبنان دو پایگاه ارتش صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که برای حمایت از مردم و مقاومت غزه دو پایگاه اسرائیلی را موشک باران کرده است.

براساس اعلام حزب الله لبنان، این موشک باران علیه پایگاه های رویسات العلم و السماقه در ارتفاعات کفرشوبا در جنوب لبنان انجام شده است. (جزئیات بیشتر)

21:42 | دعای یک زن آواره سودانی برای مردم غزه

یک زن سودانی که به مرزهای چاد پناهنده شده با چشمانی گریان برای مردم غزه دعا می کند.

این زن می گوید: یا خدای حنان و منان مردم غزه را یاری کن!

فیلم

21:25 | چراغ سبز بایدن به نتانیاهو برای شروع عملیات نظامی در رفح

20:45 | افشای اطلاعاتی از اختلافات داخلی در کابینه نتانیاهو

اختلافات همچنان از داخل راهروهای کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو به بیرون درز می کند.

بحران جدیدی بین نتانیاهو و وزیر جنگ کابینه او یوآو گالانت جرقه زده است.

بر اساس آنچه که سازمان رادیو تلویزیون رژیم روز پنجشنبه گزارش داد، نخست وزیر به گالانت درباره به خطر انداختن ثبات کابینه به دلیل عدم ارائه قانون جدید سربازی به رای گیری در کنست هشدار داد.

نتانیاهو به گالانت گفت: "اگر تصمیمی را در مورد رای گیری در کنست در مورد قانون سربازی در روز یکشنبه به کابینه ارائه ندهید، ثبات آن را به خطر می اندازید."

براساس این گزارش گالنت در پاسخ گفته است: «من چند روز دیگر نیاز دارم تا با بنی‌گانتز، یکی از اعضای شورای جنگ و رهبر حزب «اردوگاه دولت» به تفاهم برسم.»

گالانت هفته گذشته اعلام کرد که قانون جدید سربازی را که حریدی ها را از سربازی معاف می کند، تا زمانی که توافقی در کابینه و شورای جنگ در مورد این قانون وجود نداشته باشد، به رای نمی‌گذارد.

20:38 | نتانیاهو: علیرغم فشارهای بین المللی به رفح حمله خواهیم کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگران صهیونیست در بازدید از نظامیان یگان اطلاعاتی 636 نیتزان:

در حالی که شما و ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای ادامه نبرد هستید، فشارهای بین المللی برای جلوگیری از ورود ما به رفح و تکمیل ماموریت وجود دارد.

ما، این فشارها را دفع خواهیم کرد و وارد رفح می‌شویم تا به پیروزی برسیم!

20:33 | تصویری تکان‌دهنده از شهر غزه؛ قبل و بعد از حمله رژیم صهیونیستی

19:46 | پوستری که گردان‌های قسام منتشر کرد: ماه رمضان ماه عبادت و جهاد و پیروزی است

19:26 | پاره کردن عکس خبرنگار شهید غزه توسط نظامی صهیونیست

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از نظامیان اشغالگر در داخل خانه‌ای در غزه پخش کردند که یکی از آنها در حال پاره‌کردن عکس یک شهید فلسیطینی بود. (جزئیات بیشتر)

فیلم

19:04 | حزب الله فیلمی از عملیات هدف قرار دادن پایگاه «كيلع» ارتش اشغالگر در جولان اشغالی سوریه را منتشر کرد

فیلم

18:20 | لحظه انجام عملیات شهادت طلبانه در شهرک صهیونیست نشین بیت کاما در فلسطن اشغالی

فیلم

16:40 | مجری عملیات ضدصهیونیستی در غلاف غزه به شهادت رسید

16:23 | تصاویری از محل وقوع عملیات ضدصهیونیستی در بیت کاما در النقب

فیلم

16:02 | عملیات ضدصهیونیستی در غلاف غزه/ 3 شهرک‌نشین زخمی شدند

شبکه 13 تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که بر اثر عملیات حمله با سلاح سرد در بیت کاما در النقب 3 شهرک نشین زخمی شدند که حال یک نفر از آنها وخیم است.

15:10 | به دلیل نشت فاضلاب و آلوده شدن آبهای آشامیدنی و قابل استفاده در غزه، وضعیت بهداشتی مردم در شهرک جبالیا واقع در شمال غزه، وخیم شده است. این وضعیت باعث شیوع بیماری های واگیردار در زمان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به بعد شده است. (جزئیات بیشتر)

14:36 | وسعت ویرانی‌های گسترده اشغالگران رژیم‌صهیونیستی بر یک منطقه مسکونی حیاتی در محله شیخ رضوان، در شمال غربی شهر غزه

فیلم

14:24 | تظاهرات خانواده های اسرای اسرائیلی علیه کابینه نتانیاهو

خانواده های اسرای اسرائیلی در اعتراض به ناتوانی کابینه نتانیاهو از بازگرداندن اعضای اسیر خانواده شان تظاهرات کردند. آنها خیابان اصلی ایالون در مرکز تل آویو را بستند و خواستار توافق هر چه سریعتر با گروه های مقاومت فلسطینی برای بازگرداندن اسرا شدند. (جزئیات بیشتر)

12:16 | وزارت بهداشت غزه: آمار قربانیان رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر تا امروز به 31341 شهید و 73134 مجروح رسیده است

رژیم اشغالکر ظرف 24 ساعت گذشته 7 جنایت هولبناک علیه خانواده های فلسطینی مرتکب شده است که در آنها 69 نفر به شهادت رسیده و 110 نفر مجروح شده اند

11:57 | کودکان آواره در بیمارستان «شهدا الاقصی» در جير البلح در مرکز باریکه غزه با کوبیدن ظروف خود خواستار آتش‌بس و پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به نوار غزه شدند.

فیلم

11:08 | یونیفل: شلیک تانک اسرائیلی باعث کشته شدن خبرنگار رویترز شد

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) اعلام کرد که خبرنگار ۳۷ ساله رویترز بر اثر شلیک تانک رژیم صهیونیستی کشته شده است.

عصام عبدالله خبرنگار لبنانی رویترز ۱۳ اکتبر گذشته(۲۱ مهر ) بر اثر شلیک دو گلوله ۱۲۰ میلی متری از یک تانک اسرائیلی کشته شده است. (جزئیات بیشتر)

08:51 | یک رسانه رژیم صهیونیستی به اوضاع بحرانی شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی واقع در نزدیک مرز لبنان به علت حملات شدید موشکی مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از ملت فلسطین اذعان کرد. (جزئیات بیشتر)

08:03 | پولیتیکو: دولت بایدن از عملیات اسرائیل در رفح تا زمانی که گسترده نباشد حمایت می کند

روزنامه آمریکایی پولیتیکو روز چهارشنبه فاش کرد که ایالات متحده به رژیم صهیونیستی اطلاع داده است که در صورتی که آنها از تهاجم گسترده اجتناب کنند، از عملیات نظامی در رفح حمایت می کند.

براساس این گزارش دولت آمریکا نگران تضعیف جایگاه خود در جامعه جهانی در صورت انجام عملیات گسترده در رفح است

07:53 | تظاهرات در برلین، پایتخت آلمان، در همبستگی با مردم غزه

فیلم

03:27 | رژیم صهیونیستی بمباران مناطق شمالی غزه را از سر گرفت.

01:53 | درخواست اتحادیه اروپا از "اسرائیل" برای بازکردن گذرگاه های بیشتر برای انتقال کمک های بیشتر به غزه

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از رژیم صهیونیستی خواست گذرگاه های بیشتری را علاوه بر گذرگاه دریایی از قبرس برای ارسال کمک های بیشتری به غزه باز کند.

نماینده اتحادیه اروپا در مدیریت بحران در شبکه اجتماعی ایکس گفت: "همزمان با حمایت از گذرگاه دریایی از قبرس، از اسرائیل می خواهیم گذرگاه های بیشتری باز کند تا بتوانیم کمک های بیشتری را به غزه بفرستیم و محدودیت های گمرکی هم کاهش یابند".

01:07 | رویترز: با تشدید فشارهای بین المللی برای مقابله با مشکل روزافزون گرسنگی در غزه، دانیل هاگاری، سخنگوی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ادعا که این رژیم قصد دارد غزه را در کمک های بشردوستانه غرق کند.

وی به جمعی خبرنگاران خارجی گفت: "سعی می کنیم منطقه را در کمک های بشردوستانه غرق کنیم".

وی افزود: چنین کاروان هایی به زودی وارد غزه خواهند شد و علاوه بر انها محموله هایی از طریق گذرگاه ها یا هوایی یا دریایی وارد غزه خواهند شد.

1:04 | در حمله رژیم صهیونیستی به فلسطینی هایی که نزدیک میدان الکویت در غزه در انتظار کمک های بشردوستانه تجمع کرده بودند، 6 فلسطینی به شهادت رسیدند.

مهمترین تحولات جنگ غزه در روز چهارشنبه 13 مارس

  • "وزارت بهداشت غزه": 88 شهید و 135 مجروح ظرف 24 ساعت گذشته
  • آنروا: کشته شدن یک کارمند و مجروح شدن 22 نفقر دیگر در حمله اسرائیل به انبار این سازمان در رفح
  • سازمان های بین المللی: برخی کشور از یک کمک های هوایی بر سر غزه می ریزند و از سوی دیگر اسرائیل را مسلح می کنند
  • گفتگوی امیر قطر با رئیس کمیسیون اروپا درباره تحولات غزه
  • حمله موشکی گسترده به شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • هزاران کودک در شمال غزه دچار سوء تغذیه و کمبود شیر هستند
  • 7 شهید از یک خانواده در حی الزیتون
  • افزایش شهدای حمله به اردوگاه البریج به 6 نفر
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف شهر حمد

پربیننده ترین خبرها