آلودگی آب های آشامیدنی در شمال غزه و شیوع انواع بیماری

آلودگی آب های آشامیدنی در شمال غزه و شیوع انواع بیماری
پنج‌شنبه 24 اسفند 1402 - 15:02

به دلیل نشت فاضلاب و آلوده شدن آبهای آشامیدنی و قابل استفاده در غزه، وضعیت بهداشتی مردم در شهرک جبالیا واقع در شمال غزه، وخیم شده است. این وضعیت باعث شیوع بیماری های واگیردار در زمان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به بعد شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

در شهر جبالیا، به دلیل از کار افتادن شهرداری و تخریب تجهیزات و ابزارهای آن در حملات رژیم صهیونیستی، فاضلاب به منازل شهروندان و پناهگاه ها راه یافته است و با ادامه محاصره، باعث شیوع بیماری های واگیردار شده است.

یکی از شهروندان می گوید: نشت فاضلاب درون آب آشامیدنی، باعث شیوع بیماری و ایجاد بوی تعفن در خیابان ها و خانه ها شده است. بسیاری از کودکان به همین دلیل دچار بیماری شده اند و اوضاع به گونه ای است که شهروندان غزه اگر در جنگ کشته نشوند، به دلیل بیماری می میرند.

در ژانویه گذشته اداره کنترل کیفیت محیط زیست فلسطین فاش کرد که 66 درصد از اهالی غزه به دلیل مصرف آب آلوده دچار بیماری هایی مثل اسهال و وبا و بیماری های گوارشی شده اند.

شهردار جبالیا نیز اعلام کرد که "اسرائیل" از ابتدای جنگ بیش از 70 درصد از آب آشامیدنی و قابل استفاده را نابود کرده است.

وی از نهادهای بین المللی و حقوق بشری خواست شرایط اولیه زندگی را برای ساکنان شمال غزه که دچار گرسنگی هستند و به کمک های بشردوستانه نیاز مبرم دارند، تأمین کنند.

پربیننده ترین خبرها