استرالیا کمک به آنروا را از سر می‌گیرد

استرالیا کمک به آنروا را از سر می‌گیرد
جمعه 25 اسفند 1402 - 12:23

استرالیا اعلام کرد که کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را از سر می‌گیرد.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد که این کشور از سرگیری کمک‌های مالی خود به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل را پس از گذشت ۲ ماه از تعلیق آن، اعلام می‌کند.

استرالیا نیز مانند چندین کشور دیگر از جمله آمریکا، انگلیس، سوئد و آلمان به دنبال اتهام زنی رژیم صهیونیستی به آنروا مبنی بر همکاری ۱۲ تن از کارکنان آن با جنبش حماس در زمینه انجام عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، کمک‌های خود به این نهاد امدادرسان را به حالت تعلیق درآورد، اقدامی که با خوشحالی و استقبال صهیونیست‌های اشغالگر و اعتراض فلسطینیان همراه بوده است.

دولت سوئد نیز پیش تر اعلام کرد که کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را با پرداخت اولیه به مبلغ ۲۰ میلیون دلار از سر می‌گیرد.

استکهلم اعلام کرد که برای از سرگیری کمک‌ها، آنروا موافقت کرده است که «اجازه کنترل، حسابرسی مستقل، تقویت نظارت داخلی و کنترل بیشتر بر کارکنان آژانس را فراهم کند.»

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در حالی با دستاویز قرار دادن ادعای رژیم صهیونیستی کمک‌های خود را به آنروا قطع یا به حالت تعلیق در آورده‌اند که سازمان ملل پیشتر اعلام کرد یک چهارم جمعیت غزه در یک قدمی قحطی و کودکان در بدترین شرایط تغذیه قرار دارند و آتش‌بس «آخرین فرصت برای پیروزی عقل و انسانیت است.»

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را ازسرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها