شهادت ۴۱۸ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳

شهادت ۴۱۸ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳
شنبه 26 اسفند 1402 - 00:42

نهاد وابسته به سازمان ملل اعلام کرد دست کم ۴۱۸ فلسطینی در کرانه باختری اشغالی از زمان عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

«دفتر هماهنگی امور بشردوستانه» سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تا کنون ۴۰۷ فلسطینی در کرانه باختری اشغالی به دست نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، ۹ نفر توسط شهرک‌نشین‌های صهیونیست و ۲ نفر نیز یا از سوی نظامیان یا شهرک‌نشین‌های صهیونیست در سراسر این منطقه از جمله قدس شرقی به شهادت رسیده‌اند.

بنا بر این گزارش، این شهدا شامل ۱۰۹ فلسطینی که از ابتدای ۲۰۲۴ به شهادت رسیده‌اند می‌شود. در مقام مقایسه در همین دوره در سال۲۰۲۳ تعداد این شهدا ۸۰ نفر بود که اکثر آنها توسط سربازان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

طبق آمار اعلام شده همچنین از ابتدای جنگ اخیر در غزه در هفتم اکتبر ۴۶۹۰ فلسطینی نیز در این اراضی اشغالی زخمی شدند که شامل ۷۲۴ کودک است.

وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه ۱۵ مارس اعلام کرد که با شهادت ۱۴۹ فلسطینی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کلی شهدای غزه به ۳۱۴۹۰ تن رسید.

اکنون ۱۶۱ روز از جنگ و جنایات رژیم اشغالگر در غزه می‌گذرد و اسرائیل علی‌رغم محاصره کامل و قحطی، حملاتش را علیه آوارگان و افراد منتظر در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه تشدید کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها