الازهر:‌ اسراییل به دنبال وارد کردن مصر به پروژه حذف قضیه فلسطین است

الازهر:‌ اسراییل به دنبال وارد کردن مصر به پروژه حذف قضیه فلسطین است
دوشنبه 28 اسفند 1402 - 13:57

دیده‌بان مبارزه با افراط‌گری در الازهر مصر تأکید کرد: رژیم اشغالگر که در تحقق اهداف خود در جنگ غزه ناکام مانده است تلاش می‌کند با کوچاندن اهالی این باریکه به مصر، این کشور را وارد خط حذف قضیه فلسطین کند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم،"مئیر بن شبات" رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژيم اشغالگر طی گزارشی، که توسط موسسه صهیونیستی "مطالعات امنیت ملی" تهیه شده، تأکید کرده است: موسسه "مرصد الازهر"- دیده‌بان مبارزه با افراط‌گری در الازهر- اعلام کرده:‌ رژیم اشغالگر پس از ناکامی در دستیابی به اهداف اعلام‌شده خود در جنگ غزه و همزمان با افزایش اعتراضات در داخل کنگره و دولت آمریکا با طرح حمله به رفح، سناریوی کوچاندن اجباری اهالی غزه به کشورهای غزه را مد نظر قرار داده است و لذا تلاش می‌کند برای ترمیم وجهه‌اش در جامعه جهانی، مصر را وارد پروژه حذف قضیه فلسطین کند تا از این طریق، حمایت بیشتر دولت آمریکا را به‌دست بیاورد.

مصر و اردن، به‌عنوان دو کشوری که در دو طرف فلسطین اشغالی قرار دارند و با باریکه غزه و کرانه باختری دارای مرز مشترک هستند موضوع پذیرش فلسطینیان را قاطعانه رد کرده اند.

"عبدالفتاح السیسی" رئیس‌جمهوری مصر متذکر شده که طرح اسرائیل برای سوق دادن غیرنظامیان غزه به مصر، می‌تواند صلح منطقه را از بین ببرد.

پربیننده ترین خبرها