کفش‌های جدید بایدن جنجال‌ساز شد+‌عکس

کفش‌های جدید بایدن جنجال‌ساز شد+‌عکس
دوشنبه 28 اسفند 1402 - 14:35

کفش‌های جدید رئیس‌جمهوری آمریکا بحث‌های جدیدی را در مورد سلامت و وضعیت جسمانی او به راه انداخته است.

العالم- آمریکا

بنابر این گزارش، "مرکز پژوهش‌های حزب جمهوری‌خواه" در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی (ایکس) نوشت:‌ تیم ناظر بر مسائل "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا، او را به دلیل رفت و آمد بیشتر، مجبور به پوشیدن کفش‌های کتانی جدیدی کرده است.

گمان زنی ها حاکی است که این کفش‌ها برای جلوگیری از زمین خوردن او طراحی شده‌ است.

"فاکس نیوز" با اشاره به اینکه اعضای تیم نظارت، این کفش‌ها را به "لنگر قایق و اسکله تشبیه کرده‌اند، نوشت: کفش‌های جدید بایدن در واقع کفش‌های ورزشی تولید شده توسط برند کفش "هوکا" است.

طبق این گزارش، این کفش‌ها که کفی پهنی دارند برای راحتی و احساس امنیت بیشتر و نیز ثبات بیشتر در هنگام پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری، طراحی شده‌اند.

فاکس‌نیوز با اشاره به اینکه این کفش دارای مهر تاییدیه انجمن پزشکی پا آمریکا است، خاطرنشان کرد: معاینه پزشکی بایدن که ماه گذشته انجام شد نشان داد که رئیس‌جمهور از نوروپاتی حسی در پای خود رنج می‌برد.

دو نوع اعصاب شامل اعصاب حرکتی و حسی، وظیفه‌ی رساندن پیام‌های عصبی را از مغز و نخاع به اندام‌ها و بافت‌ها بر عهده دارند. حال اگر اعصاب حسی درگیر بیماری نوروپاتی شوند، این نوع نوروپاتی را نوروپاتی حسی می‌نامند. احساس گز‌گز شدن در اندام‌ها و عدم تعادل در حرکت، از علائم مشهود نوروپاتی حسی است.

رئیس‌جمهور آمریکا که سلامتِ ذهنی و فیزیکی او مدت‌هاست به موضوع بحث‌های داغ رسانه‌ای تبدیل شده، بارها در مناسبت‌های مختلف زمین خورده است.

پربیننده ترین خبرها