هشدار درباره بحران سوء‌تغذیه در غزه؛

مدیر یونیسف:‌ کودکان و نوزادان حتی توان گریه کردن ندارند!

مدیر یونیسف:‌ کودکان و نوزادان حتی توان گریه کردن ندارند!
دوشنبه 28 اسفند 1402 - 21:11

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درخصوص بحران سوء‌تغذیه در غزه هشدار داد و گفت که نوزادان و کودکان در این باریکه به دلیل کم‌خونی حتی توان گریه کردن ندارند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از عربی ۲۱، "کاترین راسل" مدیر اجرایی یونیسف، روز گذشته در مصاحبه با تلویزیون سی‌بی‌اس، به شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در جریان حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه اشاره کرد و متذکر شد که بسیاری از کودکان غزه از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند.

راسل گفت: هزاران غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند و ما حتی نمی‌دانیم که آنها کجا هستند.. شاید زیر آوار گرفتار شده باشند. ما تاکنون چنین نرخ مرگ و میر بالایی تقریبا در هیچ جنگ دیگری در دنیا را شاهد نبوده‌ایم.

این مقام سازمان ملل گفت: در بیمارستان‌ها کودکانی را دیدم که از کم‌خونی ناشی از سوءتغذیه رنج می‌برند. بخش کودکان بیمارستان‌ها کاملا ساکت بود؛ زیرا این کودکان و نوزادان حتی توان گریه کردن نداشتند.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل، امروز از رژیم اشغالگر خواست ورود کامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را تضمین کند. او اوضاع انسانی در این باریکه تحت محاصره را "وحشتناک" خواند.

شدت قحطی و گرسنگی در این باریکه به‌ویژه در مناطق شمالی آن به شدت در حال افزایش است و خشکسالی و سوء‌تغذیه شدید تاکنون به شهادت فلسطینیان زیادی از جمله کودکان و سالخوردگان منجر شده است.

رژیم صهیونیستی با ممانعت از ورود کمک‌های انسانی از طریق گذرگاه‌های زمینی به غزه، جنگی وحشیانه‌ را علیه مردم غزه به‌ راه انداخته و قحطی را در این باریک به‌ویژه در شمال آن گسترش داده است.

پربیننده ترین خبرها