واکنش مقامات آمریکا به انتخاب مجدد پوتین: شوکه نشدیم

واکنش مقامات آمریکا به انتخاب مجدد پوتین: شوکه نشدیم
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 02:02

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به پیروزی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: هیچ کس از نتایج انتخابات در این کشور شوکه نشده است.

العالم-آمریکا

«کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در خصوص انتخابات روسیه و پیروزی مجدد ولادیمیر پوتین گفت: "هیچکس از نتایج انتخابات در روسیه شوکه نشده است".

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در خصوص انتخابات ریاست جمهوری روسیه گفت: نتیجه انتخابات غیرقابل پیش بینی نبود زیرا پوتین فضای سیاسی را بسته بود و مخالفان سیاسی را زندانی کرده بود. برخی از مخالفان سیاسی او به طرز غم انگیزی جان باختند. بنابراین هیچ چیز آزاد یا عادلانه ای در مورد این انتخابات وجود نداشت و نتیجه از پیش تعیین شده بود.

مشاور امنیت ملی آمریکا در عین حال گفت: واقعیت این است که پوتین رئیس جمهور و رهبر روسیه است.

«کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید نیز در جمع خبرنگاران نیز گفت: «هیچکس از نتایج انتخابات در روسیه شوکه نشده است».

ودانت پاتل معاون ️سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در جمع خبرنگاران نیز مدعی شد که مردم روسیه سزاوار یک انتخابات «آزاد و منصفانه » و توانایی انتخاب از میان مجموعه ای از کاندیداها هستند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مرگ الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه ادعا کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه، غیردموکراتیک برگزار شد و پوتین رئیس‌جمهور باقی می‌ماند.

او تصریح کرد که واشنگتن هیچ پیام تبریکی به پوتین نخواهد گفت.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد: بنا بر نتایج شمارش همه آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، ولادیمیر پوتین ۸۷.۲۸ درصد آرا را به دست آورد و برای پنجمین بار، رئیس‌جمهور روسیه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها