گره مذاکرات آتش‌بس میان حماس و رژیم اشغالگر چیست؟

گره مذاکرات آتش‌بس میان حماس و رژیم اشغالگر چیست؟
چهارشنبه 1 فروردين 1403 - 11:09

روزنامه "وال‌استریت ژورنال" از ابعاد آنچه آن را "معضل" در روند دستیابی به توافق آتش‌بس میان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم اشغالگر در دوحه خوانده است، پرده برداشت.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش الجزیره، به دنبال ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم اشغالگر در دوحه، روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت:‌ برخی میانجیگرانی که در مذاکرات جاری در دوحه مشارکت دارند، گفته اند که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل به تیم مذاکره‌کننده این رژیم در دوحه مجوز لازم برای انعقاد توافق نداده است و همین امر می‌تواند مذاکرات را تضعیف کند.

این گزارش به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست تصریح کرد که "دیوید بارنیا" رئیس موساد، که ریاست این تیم را برعهده دارد قبل از عزیمت به دوحه، به همراه اعضای تیمش نشستی با کابینه کوچک امنیتی ترتیب داد ولی نتوانست در این نشست به اختیارات مدنظرش در مذاکرات دوحه ، دست یابد.

این مقام در عین حال تأکید کرد که این تیم یک ماموریت شفاف داد که به آن اجازه می‌دهد مذاکرات را به طور موثر مدیریت کند.

این منبع در ادامه افزود: "یحیی السنوار" رئیس جنبش حماس در غزه، نقش مستقیمی در مذاکرات خواهد داشت و انتظار می‌رود مذاکرات تا دستیابی به توافق حداقل دو هفته طول بکشد.

این روزنامه همچنین به نقل از "گرشون باسکین" مذاکره‌کننده سابق اسرائیلی در مذاکرات پیشین تبادل اسرا، گفت: اسرائیل در حالی وارد این مذاکرات شده، که می‌داند شکست می‌خورد. هر توافقی که ایجاد شود یک پیروزی برای حماست و هدف، کم‌رنگ کردن هر چه بیشتر این پیروزی است.

پربیننده ترین خبرها