نامه سرگشاده 70 مقام مسئول آمریکا به بایدن درخصوص نسل کشی در فلسطین

نامه سرگشاده 70 مقام مسئول آمریکا به بایدن درخصوص نسل کشی در فلسطین
پنج‌شنبه 2 فروردين 1403 - 09:54

حدود 70 مقام مسئول آمریکایی از جمله 10 سفیر سابق در نامه ای سرگشاده به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین هشدار دادند.

العالم-آمریکا

بنابر گزارش عربی 21، مقامات آمریکایی در این نامه از بایدن خواستند به تل آویو درباره پیامدهای هولناک تحریم فلسطینیان از حقوق شهروندی و نیازهای اساسی و نیز توسعه شهرک سازی در کرانه غربی هشدار دهد.
در این نامه آمده است که آمریکا باید برای اتخاذ تدابیر ملموس برای مقابله با این رفتارهای صهیونیست ها آماده شود و به عنوان مثال کمک های آمریکا به اسرائیل را مشروط و محدود کند.
در این نامه که عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس را ضروری و موجه دانسته، درعین حال خاطرنشان شده است که این عملیات اینک با نقض مکرر قوانین بین الملل همراه است این درحالی است که براساس این قوانین کشتار بی هدف و بکار بردن سلاح هایی که امکان تمیز بین نظامی و غیر نظامی را میسر نمی سازد، ممنوع است.
این نامه می افزاید: ده ها هزار غیر نظامی در غزه کشته شده اند که اغلب آنها زن و کودک هستند و کشتار غیر نظامیان به این شکل قابل توجیه نیست.

مقامات سابق و بازنشسته وزارت خارجه ، پنتاگون، کاخ سفید و سازمان اطلاعات آمریکا از جمله آنتونی لیک مشاور امنیت ملی بیل کلینتون امضا کنندگان این نامه هستند.

این نامه در حقیقت منعکس کننده نارضایتی فزاینده در آمریکا از عملیات نظامی اسرائیل در غزه است.

پربیننده ترین خبرها