گزارش العالم از آیین تحویل سال نو ایرانیان در جوار امام رضا (ع)

پنج‌شنبه 2 فروردين 1403 - 13:13

حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) میزبان زائرانی است که آمده‌ بودند تا در آیین تحویل سال نو در جوار این امام رئوف حضور داشته باشند.

العالم - ایران

بنابر گزارش خبرنگار العالم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند. ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز گفت که سال جدید سال شکوفایی و رونق اقتصادی خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان و امام شهیدان و آرزوی بهره‌مندی ملت ایران از دو بهار طبیعت و معنویت، نگاهی گذرا به شیرینی‌ها و تلخی‌های سال ۱۴۰۲ داشتند و گفتند: از جمله شیرینی‌ها و خبرهای خوش سال گذشته، پیشرفت‌های چشمگیر علمی و فناوری، تولیدات زیربنایی، حضور حماسی مردم در اجتماعات مختلف به‌ویژه روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن و سالم انتخابات اسفند ماه و تحرک بین‌المللی دولت در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و سیاسی بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از جمله خبرهای تلخ سال ۱۴۰۲ خواندند و افزودند: حادثه تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان و حوادثی که برای ماموران حافظ امنیت در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد، از دیگر حوادث تلخ سال گذشته بودند اما حادثه غزه را باید تلخ‌ترین حادثه به شمار آورد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳ خطاب به ملت ایران، با برشمردن آمارهای نهادهای رسمی از نرخ رشد اقتصادی متوسط ۶ درصدی در سال ۱۴۰۲ و نیز کاهش نرخ تورم، گفت: اگر چه همچنان قیمت‌های بالا و تورم وجود دارد، اما شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما با همراهی مردم و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی، مسیر اصولی و درستی را برای کاهش پایدار تورم و رشد اقتصادی انتخاب کرده‌ایم.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، آئین باشکوه تحویل سال نو با حضور بی شمار دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) که از جای جای ایران اسلامی به مشهد مقدس مشرف شده بودند، در کنار امام رئوف و مولای عطوف حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) برگزار شد.

در لجظه تحویل سال همه زائران یک صدا دعای یا مقلب القلوب و الابصار را که نوای خوشش در همه صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی طنین‌انداز شد، زمزمه کردند.

یکی از زائران حرم رضوی به خبرنگار العالم گفت: «بارش باران همزمان با لحظه فرا رسیدن سال نو لحظات خاصی را به وجود اورد و امیدوارم در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) رحمت الهی ما را در بر گیرد.»

زائر دیگری به خبرنگار العالم گفت: «فضای اینجا با جاهای دیگر کاملاً متفاوت است. من بسیار علاقمند بودم که اینجا باشم تا از انرژی مثبت نهفته در حرم امام رضا (علیه السلام) بهره ببرم.»

زائران ایرانی در این فضای مقدس همواره با اشک، لبخند، شادی، تضرع و احساسات پاک گرد هم می‌آیند به این امید که سالی را با همه شادی ها و غم هایش به پایان رسانند و به استقبال سال نو بروند.

پربیننده ترین خبرها