نتانیاهو: اگر مجبور شویم، بدون حمایت آمریکا وارد رفح خواهیم شد

نتانیاهو: اگر مجبور شویم، بدون حمایت آمریکا وارد رفح خواهیم شد
جمعه 3 فروردين 1403 - 18:30

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره دیدار خود با وزیر خارجه آمریکا گفت که از وی بابت ایستادن واشنگتن کنار تل‌آویو در پنج ماه گذشته قدردانی کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره دیدار خود با وزیر خارجه آمریکا گفت که از وی بابت ایستادن واشنگتن کنار تل‌آویو در پنج ماه گذشته قدردانی کرده است.

به گزارش «الجزیره» وی گفت که به بلینکن گفته که ضرورت دور کردن ساکنان غیر نظامی از مناطق جنگی و توجه به تأمین نیازهای انسانی را «درک می‌کند».

نتانیاهو افزود که به وزیر خارجه آمریکا گفته که برای شکست دادن حماس راهی جز ورود به رفح و پایان دادن به دیگر گروه‌های مسلح در آن شهر وجود ندارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد که به بلینکن تأکید کرده که تل آویو امیدوار است که با حمایت آمریکا وارد رفح شود اما اگر لازم باشد به تنهایی این کار را خواهد کرد.

از سوی دیگر، نشریه «یدیعوت احرونوت» به نقل از منابع صهیونیستی تأکید کرد که بلینکن در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی حاضر شده و روند عادی‌سازی روابط با عربستان و بازگشت آوارگان به شمال غزه را بررسی کرده است.

ساعتی پیش آنتونی بلینکن، به عنوان سومین مقصد در قالب ششمین سفر منطقه ای خود از زمان آغاز جنگ در باریکه غزه در 7 اکتبر، وارد فلسطین اشغالی شد تا در فضایی پرتنش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم صهیونیستی دیدار کند.

انتظار می رود بلینکن که به قاهره پایتخت مصر و قبل از آن ریاض پایتخت عربستان سعودی سفر کرده بود؛ بر نیاز فوری برای افزایش کمک های بشردوستانه به باریکه محاصره شده غزه تاکید کند و از رژیم تل آویو بخواهد از تهاجم زمینی به منطقه رفح در جنوب باریکه غزه، که مملو از آوارگان است، خودداری کند.

بلینکن قرار است افزون بر نتانیاهو با دیگر مقامات رژیم صهیونیستی نیز دیدارهایی داشته باشد و با آنها در خصوص تلاش ها برای دستیابی به توافق مبادله اسرا و دستیابی به آتش بس طولانی مدت در غزه گفتگو کند.

پربیننده ترین خبرها