جزئیاتی جدید از مذاکرات دوحه

جزئیاتی جدید از مذاکرات دوحه
يکشنبه 5 فروردين 1403 - 22:32

یک منبع در مقاومت فلسطین با کشف جزئیاتی جدید درباره مذاکرات غزه در دوحه تاکید کرد که مقاومت همچنان به اصول خود پایبند است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از العربی الجدید، یک منبع در مقاومت فلسطین که از روند مذاکرات آتش‌بس در دوحه آگاه است، از «وخیم‌‌شدن اوضاع بر سر میز مذاکره» خبر داد و همزمان تأکید کرد که «مقاومت به مواضع خود مبنی بر عدم عقب‌نشینی از اصول اصلی خود پایبند است.»

این منبع فاش کرد: «سکوت اعراب و جامعه بین‌الملل در قبال تخلفات و کشتار در مناطق شمالی و مرکزی غزه و بيمارستان الشفا و اطراف آن، کابینه رژیم اشغالگر را بر آن داشت تا سقف پیشنهاداتی که بر سر میز مذاکره ارائه شده است را کاهش دهد.»

وی تاکید کرد که «موضع مقاومت قاطع است و تسلیم‌شدن را نمی‌پذیرد».

این منبع ادامه داد: در مذاکرات دوحه، هیأت مذاکره کننده اسرائیلی شرطی را در مرحله اول توافق پیشنهادی آتش بس که شش هفته تخمین زده می شود، ارائه کرد و آن این بود که در صورتی که حماس بر آزادی اسرای مجدد بازداشت شده در پرونده شالیت اصرار کند، باید حماس نیز دو جسد را که اسرائیل می گوید متعلق به هدار گولدن و آرون شائول است، تحویل دهد.

وی اظهار داشت: «رژیم اشغالگر و دستگاههای اطلاعاتی آن طی چند روز گذشته به روش‌های مختلف تلاش کردند تا از نتایج حمله‌ای که در غزه برای هدف قرار دادن رهبر برجسته گردان‌های القسام، مروان عیسی انجام دادند، مطلع شوند. اگر آنطور که می‌گویند همه اتفاقات غزه را می دانند و از قتل مروان عیسی یقین دارند، پس چرا از طرق مختلف برای کسب اطلاعات درباره وی تلاش می کنند؟"

پیش از این، یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفت: بیل برنز، رئیس سازمان سی‌آی‌ای و دیوید بارنیا، رئیس موساد، پس از شرکت در مذاکرات آتش‌بس در غزه ، شامگاه شنبه دوحه را ترک کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد که مذاکرات «بر جزئیات و مبادله اسیران» متمرکز بوده و «تیم‌های فنی همچنان در دوحه هستند».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها