گزارش العالم از بروز بحرانی جدید در غزه + ویدئو

دوشنبه 6 فروردين 1403 - 14:23

خبرنگار العالم از بروز بحران جدیدی در باریکه غزه به نام بحران نقدینگی خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

در ۱۷۱ مین روز از جنگ در غزه، تخریب زیرساخت‌ها توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی و تشدید بحران‌های انسانی در باریکه غزه، همچنان ادامه دارد و فقدان ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی، اوضاع را برای مردم فلسطین بدتر کرده است.

خبرنگار شبکه العالم در دیرالبلح در مرکز باریکه غزه گزارش داد: «وضعیت فاجعه‌بار انسانی و رنج مردم فلسطین با تشدید روزافزون بحران ها هر روز افزایش می‌یابد.»

وی افزود: «بحران جدید در باریکه غزه بحران نقدینگی است چراکه ارتش اسرائیل دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها را تخریب می‌کند و بانک‌های کرانه باختری نمی‌توانند به شهروندان غزه پول بدهند یا به دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های باریکه غزه پول منتقل کنند. قبل از 7 اکتبر، از طریق ایست بازرسی بیت حانون در شمال غزه انتقال انجام می‌شد، اما اکنون اشغالگران مانع آن می شوند.»

خبرنگار العالم با اشاره به بحران‌های شدید در میان مردم فلسطین در باریکه غزه مانند تامین آذوقه و مایحتاج اولیه زندگی در مناطق شمالی و جنوبی غزه اشاره کرد.

خبرنگار العالم تصریح کرد: «در شرایطی که مردم شمال باریکه غزه به صدها کامیون کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، ارتش رژیم صهیونیستی با محاصره شدید شمال این باریکه، تنها به تعداد بسیار کمی اجازه ورود می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها