تشدید اختلافات میان سران صهیونیست؛ انتقاد تند لاپید از نتانیاهو و احتمال استعفای ساعر

تشدید اختلافات میان سران صهیونیست؛ انتقاد تند لاپید از نتانیاهو و احتمال استعفای ساعر
دوشنبه 6 فروردين 1403 - 21:58

رئیس مخالفان رژیم صهیونیستی گفت: رفتار غیرمسئولانه نتانیاهو در تشدید بحران با واشنگتن، فقط با هدف کسب امتیاز در انتخابات و منحرف کردن نگاه ها از قانون جدید سربازی است.

العالم - فلسطین اشغالی

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه، عصر امروز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود. ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، رای ممتنع داد.

دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل اعلام کرد: نتانیاهو سفر یک هیئت اسرائیلی به واشنگتن به دلیل وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا را لغو کرد.

یائیر لاپید، رئیس مخالفان رژیم صهیونیستی گفت: مناقشه با واشنگتن مضر و غیر ضروری است و می شد از آن اجتناب کرد. بحرانی که نتانیاهو با واشنگتن ایجاد کرد، برای اسرائیل بد است.

وی افزود: رفتار غیرمسئولانه نتانیاهو در تشدید بحران با واشنگتن، فقط با هدف کسب امتیاز در انتخابات و منحرف کردن نگاه ها از قانون جدید سربازی است.

ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل گفت: قطعنامه شورای امنیت بیانگر وجود بحرانی عمیق میان تل آویو و واشنگتن است. برگزاری انتخابات فوری تنها چیزی است که اسرائیل را از این بحران خارج می کند.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت از یک مقام ارشد اسرائیلی نقل کرد که نتانیاهو نمی‌خواست هیأت را به واشنگتن بفرستد و به دنبال بهانه‌ای برای شعله‌ور کردن یک بحران بود.

رسانه های صهیونیستی همچنین خبر دادند که نتانیاهو شورای جنگ را از تصمیم خود مبنی بر لغو اعزام هیئت به واشنگتن مطلع نکرده است.

احتمال استعفای گدعون ساعر

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که احتمالا گدعون ساعر امشب از کابینه استعفا دهد.

پس از مخالفت نتانیاهو با درخواست گدعون ساعر رئیس حزب «امید تازه» برای پیوستن به کابینه جنگ، احتمال می رود ساعر امشب استعفا دهد.

نتانیاهو در پاسخ به درخواست ساعر، به او پیشنهاد داد که هر از گاهی به جلسات کابینه جنگ دعوت خواهد شد. مقامات لکود گفتند که پیشنهاد فعلی بدین خاطر به ساعر ارائه شده که هر راه حل دیگری مسائل را با احزاب وزرای افراطی ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ پیچیده می کند زیرا آنها خواستار پیوستن به کابینه جنگ در صورت حضور ساعر در آن خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها