تظاهرات شبانه در تونس برای تحریم رژیم صهیونیستی و حامیانش+فیلم

سه شنبه 7 فروردين 1403 - 11:48

گروهی از احزاب و سازمان‌های تونس، در مرکز پایتخت تجمع کرده و  خواستار کمک به غزه و پایان دادن به نسل‌کشی در آنجا شدند.

العالم تونس

در این تجمع معترضان، فعالیت مردمی در حمایت از تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش را ستودند.

فعالیت های مردمی تونس در حمایت از غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی همواره در جریان بوده است و تظاهرات کنندگان شبانه روز حمایت خود را از مقاومت اعلام و جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان را محکوم کرده اند.

زهیر المغزاوی، دبیرکل جنبش مردمی به شبکه العالم گفت: این حرکت، فریادی است بر سر رژیم اشغالگر و حامیان آن و فریادی است بر سر رژیم های سازشکار عربی که با رژیم صهیونیستی دست دوستی داده اند، (مردم با این حرکت) حمایت خود را از مقاومت و مردم ثابت قدم فلسطین اشغالی که در ماه رمضان، از آب، دارو و غذا محروم هستند، اعلام می کنتد و مراتب احترام و ارادت خود را به مقاومت لبنان، مقاومت یمن و مقاومت عراق نشان می دهند.

گروهی از احزاب و سازمان ها از جمله جنبش مردمی و میهن پرستان دموکراتیک با مشارکت اتحادیه عمومی کارگران تونس، در جریان حضور خود در این مراسم مردمی، حمایت خود را از کمپین تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی برای حمایت مقاومت را اعلام کردند.

سمیر الشفی، دستیار دبیرکل اتحادیه عمومی کارگری تونس به شبکه العالم گفت: باید از همه اشکال مبارزات مردمی اعم از حمایت از مقاومت و راه انداختن تظاهرات و اعمال فشار بر حکومت های عربی و مهمتر از تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی – که با پول ملت های فقیر عرب و مسلمان به سلاح علیه برادران ما در غزه تبدیل می شوند – حمایت کنیم.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی، سکوت بین المللی در قبال جنایات صهیونیست ها را محکوم کردند، و طوفان الاقصی را وسیله ای برای افزایش آگاهی نسل ها نسبت به حق فلسطینی ها و نقش مقاومت در بازپس گیری سرزمین های اشغالی دانستند

عابد الزریعی، محقق و فعال سیاسی گفت: شاید تعداد جمعیتی که در این تجمع ها و فعالیت ها شرکت می کنند، اندک باشد اما تمام این حرکت ها و تجمع ها در مجموع بیانگر دیدگاه امت اسلامی در محکومیت رژیم صهیونیستی است؛ موضوع دیگر این است که طوفان الاقصی نسل جدیدی را در جهان، به ویژه در اروپا و آمریکا، با ارزش اخلاقی همزمان با فروپاشی نظام اخلاقی سرمایه داری به وجود آورد.».

فشار عمومی مستلزم بسیج بیشتر برای اثربخشی بیشتر است. طوفان الاقصی آگاهی جهانی درباره حق فلسطین را تغییر داد و نادرستی سیستم های حقوق بشر غربی و ضعف رژیم های عربی و تسلیم کورکورانه آنها را در برابر رهبران ائتلاف صهیونیستی- آمریکایی آشکار کرد.

پربیننده ترین خبرها