گزارش هولناک از آمار بمب‌های منفجرنشده در غزه

گزارش هولناک از آمار بمب‌های منفجرنشده در غزه
سه شنبه 7 فروردين 1403 - 16:37

یک سازمان بین‌المللی می‌گوید ارتش اسرائیل تاکنون 45 هزار بمب روی نوار غزه ریخته است که از این تعداد، دست‌کم 3 هزار بمب منفجر نشده است.

العالم -فلسطین اشغالی

سازمان «هندیکپ اینترنشنال» می‌گوید منفجر نشدن این 3000 بمب خطرناک است و زندگی مردم منطقه محاصره‌شده غزه را تهدید می‌کند.

رادیو فرانسه به نقل از «جان پی‌یر دیلومییه» معاون مدیر عملیات بین‌المللی در این باره نوشت: «حدود 3 هزار بمب از 45 هزار بمب ریخته‌شده روی غزه، منفجر نشده است که این خطر دیگری برای غیرنظامیان هنگام بازگشت به محل زندگی‌شان خواهد بود. آن هم در زمانی که بایست کمک‌های بشردوستانه [در غزه] توزیع شود.»

دیلومییه که طی جنگ کنونی از منطقه رفح در جنوب غزه بازدید کرده بود، گفت این سازمان منتظر است تا آتش‌بس در غزه برقرار شود و چشم‌اندازی برای این گروه پدیدار گردد تا این سازمان اقدامات برای پاکسازی مین‌ها و بمب‌های به‌جامانده از زمان جنگ را آغاز کند.

روزنامه «واشنگتن پست» پیشتر به نقل از «چارلز بیرش» کارشناس پاکسازی بمب‌ در سازمان ملل خبر داده بود که غزه در حال حاضر غزه دست‌کم مملو از صدها یا هزاران بمب منفجر نشده است؛ از موشک‌های زماندار گرفته تا مهماتی با فناوری‌بالا که آمریکا به اسرائیل داده است.

او در این باره گفته بود: «آلودگی باورنکردی خواهد بود.. مانند چیزی شبیه به جنگ جهانی دوم.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها