6 عملیات ویژه ارتش یمن علیه آمریکا، اسرائیل و انگلیس

 6 عملیات ویژه ارتش یمن علیه آمریکا، اسرائیل و انگلیس
سه شنبه 7 فروردين 1403 - 16:12

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروهای این کشور طی 3 روز گذشته 6 عملیات علیه آمریکا، اسرائیل و انگلیس انجام داده‌اند.

العالم - یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد نیروی دریایی این کشور و یگان موشکی یمن 4 عملیات مشترک علیه 4 کشتی آمریکایی و انگلیسی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده‌اند.

یحیی سریع اضافه کرد دو کشتی آمریکایی به نام‌های «MAERSK SARATOGA» و «APL DETROIT» در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفته‌اند.سریع ادامه داد کشتی انگلیسی «HUANG PU» در دریای سرخ و کشتی «PRETTY LADY» هنگام تغییر مسیر به سوی فلسطین اشغالی مورد حمله قرار گرفته است.سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد یگان پهپادی این کشور در عملیاتی ویژه 2 ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است یگان موشکی یمن اهدافی اسرائیلی را در بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داده است.سریع در پایان اعلام کرد تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده‌اند و اهداف موردنظر ارتش یمن محقق شده‌ است.

او در عین حال گفت که یمن تمام این عملیات‌ها به مجاهدان غزه تقدیم می‌کند و عملیات‌های نیروهای مسلح این کشور همچنان علیه اهداف متخاصم ادامه خواهد داشت.

یمن از زمان تشدید حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه حمایت کامل خود را از نیروهای مقاومت فلسطین و مردم غزه اعلام کرده و بارها اهدافی را در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داده است.

این کشور همچنین به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی بوده، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نداده است.آمریکا و انگلیس برای جلوگیری از عملیات‌های ارتش یمن بارها خاک این کشور را مورد حمله قرار داده‌اند. نیروهای مسلح یمن در پاسخ به این حملات بارها شناورهای نظامی آمریکایی را هدف قرار داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها