گزارش العالم از یهودیان کلاه مشکی و خطری که در کمین «اسرائیل» است + فیلم

چهارشنبه 8 فروردين 1403 - 22:00

با توجه به بحران ناشی از قانون سربازی اجباری و به کارگیری یهودیان مذهبی «حریدیم» در ارتش رژیم صهیونیستی، بسیاری بر این باورند که اسرائیل در آینده با بحرانی بزرگتر مواجه خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم گزارش داد : «حریدیم»۱۳٪ جامعه اسرائیل را تشکیل می‌دهند و در جوامع بسته زندگی می کنند. فرد دارای چنین کلاه پشمی مشکی در چارچوب یهودیت عمل می کند و ملزم به اجرای احکام یهودی است. آنها تنها وظیفه خود را خواندن و مطالعه تورات می‌دانند و تورات آنها را از کار در نهادهای مدنی و سیاسی منع می‌کند. آنها میلیاردها شکل (واحد پول اسراییل) از دولت بودجه می‌گیرند و از حقوق شهروندی بهره‌مندند، اما تکلیف ندارند. حریدی (Haredi) در زبان عبری به معنای مرد متدین و پارسا است.

به گزارش فارس الصرفندی، حریدی‌ها به دلایل زیادی خطر بعدی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند و مهمترین دلیل این است که درصد این افراد در مقایسه با سایرین به میزان قابل توجهی در حال افزایش است و آنها از خدمت در ارتش اسرائیل امتناع می‌کنند.

آمار مربوط به حریدی‌ها شگفت‌انگیز است، نرخ رشد آنها به 4٪ می‌ رسد و بیش از 60٪ از جوانان زیر بیست سال را تشکیل می دهند. امروزه تعداد حریدی‌ها در اسرائیل یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر است و در سال 2009 این تعداد 750 هزار نفر بود. در سال 2033، تعداد آنها به دو میلیون نفر خواهد رسید، یعنی یک پنجم جمعیت اسرائیل جزء کسانی خواهند بود که بدون انجام هیچ وظیفه‌ای زندگی می‌کنند.

به نظر می رسد حریدی‌ها که همیشه از بنیامین نتانیاهو حمایت کرده‌ اند، برعکس این بار دلیل برکناری او خواهند بود، به ویژه اینکه وی بر لغو معافیت آنها از خدمت سربازی اصرار دارد و نزدیک‌ترین افراد به نتانیاهو مخالف این اقدام وی هستند.

پربیننده ترین خبرها