ایران.. سفره‌های افطاری و حال و هوای همبستگی و مودت اجتماعی +فیلم

پنج‌شنبه 9 فروردين 1403 - 15:45

ایران در ماه رمضان حال و هوای روحانی و معنوی دارد و مؤمنان خود را به مساجد و زیارتگاه ها می رسانند و در فضایی آکنده از همبستگی و مودت اجتماعی بین مردم، سفره های افطار در همه جا گسترده می شوند.

العالم - ایران

رمضان در ایران عطر و بوی خاص خود را دارد و همه جا شاهد عمل به شعائر دینی و عادات و سنتهای ریشه دار و اصیل ماه رمضان هستیم. گستردن سفره های افطار، صحنه ای خاص ماه رمضان است که بیانگر روح همبستگی اجتماعی و دوستی بین روزه داران است.

مصطفی سلطان محمدی، مدیر بخش نذورات در حرم حضرت عبد العظیم حسنی به خبرنگار العالم گفت: در ماه رمضان در سراسر کشور با گستردن سفره های افطاری، حال و هوای رمضان در میان همه شهروندان شکل می گیرد.

مردم با حضور در مراسم افطاری مهمان خداوند هستند آنها به قصد مشارکت در این مراسم، به تبادل دوستی و مودت با یکدیگر پرداخته وروحیه و معنویت های خود را تقویت می کنند.

یکی از بانوانی که در تهیه افطاری و گستردن سفره های افطاری سهیم است گفت: خدمت به روزه داران در این ماه پر برکت مایه افتخار ماست و امیدواریم که خداوند از ما قبول کند.

یکی از مسئولان مراسم افطاری هم گفت: در همه روزهای ماه رمضان شاهد توجه ویژه مردم به موضوع افطاری دادن و ابعاد معنوی آن هستیم.

گستردن سفره های افطاری در مساجد – که در روزهای دیگر به ندرت شاهد ان هستیم – از ویژگی های بارز ماه رمضان است و از کارهای بسیار خوب و پسندیده ای است که بسیاری از شهروندان را در یک زمان و در یک جا دور هم جمع می کند. همچنین تصویری از همبستگی بین روزه داران از تمام اقشار و طبقات اجتماعی را به نمایش می گذارد.

در ماه مبارک رمضان در سراسر ایران شاهد مراسم افطاری و غلبه روح همبستگی و دوستی بین مردم هستیم.

پربیننده ترین خبرها