لحظه به لحظه با 179 مین روز از جنایت نسل کشی در غزه

لحظه به لحظه با 179 مین روز از جنایت نسل کشی در غزه
سه شنبه 14 فروردين 1403 - 07:52

نظامیان اشغالگر صهیونیستی در 179مین روز متوالی به جنایت نسل کشی در مناطق مختلف نوار غزه؛ با انجام ده ها حمله هوایی، گلوله باران و کمربند آتش و کشتار خونین علیه غیرنظامیان ادامه می دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

این تهاجم وحشیانه تاکنون باعث پدید آمدن فاجعه ای انسانی در نوار غزه شده وبیش از 90 درصد از جمعیت این منطقه را آواره کرده است.

منابع مطلع فلسطینی گزارش دادند که هواپیماها و توپخانه‌های اشغالگر صهیونیستی امروز سه‌شنبه به حملات و بمباران خشونت‌آمیز خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده و منازل، جاده ها و تجمعات مردم آواره این باریکه را هدف قرار داده و صدها نفر را کشته و زخمی کردند.

گفته می شود بر اثر بمباران منزل خانواده "زعرب" در غرب رفح، 5 شهروند از جمله دو کودک شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

در ادامه؛ توپخانه صهیونیستها منطقه المغرقه و وادی غزه را در شمال اردوگاه نصیرات در مرکز غزه بمباران کردند.

همچنین شب گذشته در بمباران دیرالبلح در مرکز نوار غزه، پنج شهروند از جمله نیروهای سازمان های بین المللی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در این میان منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر صهیونیستی یک خودروی غیرنظامی را در جاده دریایی غرب شهر دیرالبلح بمباران کردند که این امر منجر به کشته شدن 4 نفر از کارکنان سازمان های بین المللی گردید.

همچنین در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مسجد "البشیر" در الحکار"در منطقه دیر البلح؛ یک کودک شهید و 20 نفر دیگر مجروح شدند.


لحظه به لحظه با 179مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:18 | بیانیه جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق

آماده‌ایم که در اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی، مشارکت کنیم

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء اقدام وحشیانه و تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی با هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه را بوسیله شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند.

مقاومت اسلامی این اقدام ناجوانمردانه را که منجر به شهادت جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و در رأس آنها سردار «محمدرضا زاهدی» و سردار «محمدهادی حاج‌رحیمی» و همرزمانشان شد، چالشی آشکار برای موازین دیپلماتیک و توافقات بین‌المللی و به‌مثابه اعلان جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء همچنین موضع خود را در حمایت از حق دفاع جمهوری اسلامی از خود و در عین حال حق پاسخگویی به این تجاوزات در مکان و زمانی که انتخاب خواهد کرد، تجدید می‌کند.

اعلام می‌کنیم که آماده هرگونه اقدامی در قبال تجاوزکاری نیروهای اشغالگر صهیونیستی هستیم؛ تجاوزهایی که با نادیده گرفتن تمامی موازین و کنوانسیون‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد؛ به‌ویژه جنایات هولناکی که هر روز در غزه پیش چشم جهانیان رخ می‌دهد.

22:09 | تصاویری از حضور شهید محمدرضا زاهدی در جنگ ۳۳ روزه لبنان علیه صهیونیست‌ها

فیلم

22:06 | تظاهرات ده‌ها هزار اسرائیلی مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی

تظاهرات کنندگان خواستار برکناری فوری نتانیاهو و مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

فیلم

21:17 | نمایش نتانیاهو در برابر واکنش‌های جهانی پیرامون جنایت علیه کارمندان سازمان آشپزخانه جهانی

اسرائیل از حادثه تلخ کشته شدن 7 امدادگر عمیقا متاسف است و ارتش در حال انجام تحقیقات سریع است که نتایج آن اعلام خواهد شد.

ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا در آینده چنین فجایعی رخ ندهد.

21:06 | جنایت اسرائیل علیه کارکنان WCK عمدی بود

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی کارکنان سازمان جهانی WCK را بطور عمدی و با فاصله به شهادت رسانده است.

ترور این کارکنان را باید در راستای سیاست گرسنگی دادن مردم شمال غزه دانست

کمپین حمله به بیمارستان شفا و حملات به کاروان‌ها و نیروهای امدادی در شمال غزه را باید بخشی از تلاش اسرائیل برای کوچ اجباری ساکنان باقی مانده در این منطقه دانست، موردی که در صورت وقوع راه را برای پیروزی نهایی آن باز می‌کند.

20:51 | نقش ایران در مقاومت مردم غزه بعد از ۷ اکتبر چه بود؟

«شیخ ماهر حمود»، از علمای اهل سنت لبنان و رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت اظهار داشت که وقتی سخن از #روز_قدس به میان می آید اولین چیزی که به ذهن انسان متبادر می شود بینش عمیق امام خمینی (ره) بود که چنین مناسبتی را بوجود آورد. (جزییات بیشتر)

20:21 | حمله موشکی لبنان به سرزمین‌های اشغالی

منابع خبری از شلیک 30 موشک از خاک لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع فلسطینی می‌گویند که صدای چند انفجار در «نهاریا» شنیده شده و آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمده است.

19:48 | انگلیس سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس از احضار سفیر رژیم صهیونیستی در لندن در پی کشته شدن کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در حمله این رژیم به دیر البلح در مرکز باریکه غزه خبر داد.

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که با همتای اسرائیلی خود در مورد این حادثه گفتگو کرده و کشته شدن کارکنان این سازمان امدادرسان را غیرقابل قبول خوانده است.

دیوید کامرون گفت از رژیم صهیونیستی خواستیم تحقیقاتی فوری و شفاف در مورد حمله به کارکنان این سازمان انجام دهد.

کامرون تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید توضیح دهد این حادثه فاجعه‌بار چگونه اتفاق افتاده است.

وی همچنین اظهار داشت که رژیم صهیونیستی باید اقداماتی فوری برای محافظت از کارکنان سازمان‌های امدادرسان و تسهیل عملیات‌های بشردوستانه در غزه انجام دهد.

18:22 | «قسام» شهادت سردار زاهدی و یارانش را تسلیت گفت

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای شهادت سردار محمدرضا زاهدی و جمعی از یارانش بر اثر حمله تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را تسلیت گفت.

ما در گردان‌های قسام ضمن محکوم کردن این ترور بزدلانه و ناجوانمردانه، نقش پررنگ و برجسته شهید ابومهدی در تقویت جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی طی سالیان متمادی و نقش بارز ایشان در نبرد طوفان الاقصی را می‌ستاییم.

17:55 | حمله شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به خودروهای فلسطینیان در خیابان یتسهار در جنوب نابلس

فیلم

17:19 | آشپزخانه مرکزی جهانی چه نوع سازمانی است؟

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته با تجاوز به پرسنل یک سازمان بین المللی کمک رسانی در غزه به نام «آشپزخانه مرکزی جهانی»(WCK)، هفت تن از آنها را به شهادت رساند. (جزییات بیشتر)

16:12 | واکنش بین‌المللی به قتل کارمندان سازمان «آشپزخانه جهانی» در غزه

مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نسبت به کشتار امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه ابراز خشم کرد. (جزییات بیشتر)

16:06 | بیانیه وزارت خارجه در محکومیت حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق

وزارت امور خارجه حمله موشکی عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ رژیم جعلی اسرائیل، به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کند.

متأسفانه در این حمله هدفمند به یک مکان شناخته شده دیپلماتیک، تعدادی از مستشاران نظامی‌ ضدتروریسم جمهوری اسلامی ایران - دارای مصونیت دیپلماتیک- که همزمان با حمله مزبور، در برنامه صرف افطار ماه مبارک رمضان در این ساختمان حضور داشتند، به شهادت رسیدند.

بی‌شک این حمله زبونانه و نفرت‌انگیز، نقض مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک - ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق- و در مغایرت آشکار با مقررات بين‌المللی به‌ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین، کنوانسیون راجع به پیشگیری و مجازات جرایم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران دیپلماتیک ۱۹۷۳ و‌ منشور ملل متحد است، فلذا انتظار این است که تعرض شنیع و خلاف حقوق بین‌الملل یادشده، از سوی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی تقبیح و شدیدا محکوم شود.

15:57 | آمار شهدای خبرنگار غزه به 138 نفر رسید

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد تعداد شهدای خبرنگار از 7 اکتبر 2023 تا امروز به 138 نفر رسیده است. (جزییات بیشتر)

15:49 | ارتش اشغالگر در جریان محاصره مجتمع پزشکی الشفاء، خانه مطبوعات در غرب غزه را به طور کامل منهدم کرد

فیلم

15:36 | نتانیاهو درباره قتل کارمندان سازمان «آشپزخانه جهانی» در غزه: نیروهای ما به طور سهوی افراد بی گناه را در غزه هدف قرار دادند!

14:47 | پیام یک فلسطینی سالخورده از غزه به حامیان فلسطین

من به جوانان یمن، لبنان، عراق، سوریه و هرکسی که در کنار مردم فلسطین می‌ایستد درود می‌فرستم و به شما مژده می‌دهم که پیروزی از آن ماست، حتی اگر یک فرزند از ما باقی مانده باشد.

فیلم

14:36 | " دروغی خطرناک و مضحک"... شبکه الجزیره اظهارات نتانیاهو را محکوم کرد

شبکه الجزیره اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف و جلوگیری از پخش برنامه‌های این شبکه به اتهام آسیب رسانی به امنیت "اسرائیل"، محکوم و آن را "دروغی خطرناک و مضحک" توصیف كرد. (جزئیات بیشتر)

14:29 | گزارش خبرنگار العالم از آخرین درگیری‌ها در مرز لبنان

خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به خطوط مقدم جبهه و شهرک لبنانی نزدیک نقاط مرزی با رژیم صهیونیستی از چند ساعت پیش تا الان همچنان ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

14:13 | کنعانی:

حمله رژیم اسراییل به «کاروان آشپزخانه مرکزی جهانی» محکوم است.

حمله هدفمند ارتش تروریست صهیونیستی به کاروان کمک رسانی سازمان مردم نهاد «آشپزخانه مرکزی جهانی» که مسؤولیت توزیع کمک‌های غذایی در نوار غزه را بر عهده دارد، شایسته محکومیت جهانی است.

این جنایت بار دیگر تأیید می‌کند که رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان بر برنامه هدفمند خود برای تحمیل گرسنگی، ایجاد قحطی و کشتار سازمان یافته و هدفمند غیرنظامیان بی‌دفاع و هدف قرار دادن عمدی تیم‌های امدادی بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه و مردم نهاد پافشاری می‌کند.

13:52 | آخرین آمار شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی تا امروز

به گفته وزارت بهداشت غزه از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه در 7 اکتبر 2023 تا امروز 32 هزار و 916 نفر به شهادت رسیده و 75 هزار و 494 نفر هم مجروح شده اند.

13:42 |گزارش خبرنگار العالم از آخرین درگیری ها در مرز لبنان

1

خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به خطوط مقدم جبهه و شهرک لبنانی نزدیک نقاط مرزی با رژیم صهیونیستی از چند ساعت پیش تا الان همچنان ادامه دارد. (جزییات بیشتر)

12:52 |7 شهید از جمله 6 خارجی در هدف گیری تیم امدادی بین المللی در غزه

1

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی دیروز دوشنبه با حمله به یک تیم امدادی بین المللی و بمباران خودروی آنها در دیر البلح در مرکز نوار غزه 7 نفر از جمله 6 خارجی را به شهادت رساندند.

11:20 |ابوعلی العسکری: ما برای تجهیز مقاومت به سلاح در اردن آماده ايم

مسئول امنیتی گردان حزب الله عراق "ابوعلی العسکری" در پیامی از آمادگی مقاومت عراق برای تجهیز ۱۲ هزار رزمنده مقاومت اردن به سلاح سنگين وتوپخانه های ضد زره و موشک های تاکتیکی خبر داد.(جزییات بیشتر)

10:12 |پنجمین همایش سالانه قدس شریف امسال با تمرکز بر طوفان الاحرار برگزار می شود

حجت الاسلام باقری دبیر مجمع جهانی قادمون و دبیر پنجمین همایش سالانه قدس شریف در کنفرانس خبری این همایش گفت: همایش سالانه قدس شریف همه ساله در هفته منتهی به روز قدس با هدف ایجاد شور نسبت به روز قدس برگزار می شود که امسال بخاطر تعطیلات عید و شهادت امیر المومنین برخی از پنل ها به بعد از روز قدس موکول خواهد شد.(جزییات بیشتر)

09:13 |سازمان WCK: تیم ما به رغم هماهنگی با ارتش اسرائیل هدف قرار گرفت

سازمان آشپزخانه جهانی WCK تاکید کرد که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه 7 نفر از کارکنان این سازمان کشته شدند.

این سازمان در بیانیه‌ای اشاره کرد که تیم ما با دو خودروی زرهی و یک خودروی دیگر که آرم سازمان روی آن بود، در یک منطقه غیرنظامی در حال حرکت بود.

در این بیانیه آمده است که کارکنان WCK پس از خروج از یکی از انبارها در دیر البلح با وجود هماهنگی با ارتش رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته است.

آشپرخانه مرکزی جهانی عنوان کرد که این حمله نه فقط به این سازمان، بلکه به همه نهادهای فعال در زمینه امور بشردوستانه است.

سازمان مذکور تصریح کرد که 7 فرد کشته شده دارای تابعیت استرالیایی، لهستانی و انگلیسی و برخی نیز دوتابعیتی از آمریکا، کانادا و فلسطین بودند.

سازمان WCK تاکید کرد که عملیات‌های خود در نوار غزه را موقتا متوقف خواهد کرد و در مورد آینده فعالیت در این باریکه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

07:49 | جنایت تازه صهیونیست‌ها در غزه این بار علیه یک تیم بین‌المللی

ارتش اشغالگر صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در غزه یک تیم بین‌المللی از سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی را در غرب دیر البلح در مرکز این باریکه هدف قرار داد.

در این جنایت چند نفر با تابعیت کشورهای انگلیس، لهستان و استرالیا کشته شدند.

سازمان مذکور اعلام کرد که این تیم حین توزیع مواد غذایی در میان فلسطینیان هدف قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها