در نشست شورای امنیت؛

جامعه جهانی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد

جامعه جهانی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد
چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 10:18

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران روز سه شنبه (14 فروردین ماه) در سوریه به درخواست روسیه برگزار شد.

العالم - ایران

بنابر این گزارش، کشورهای حاضر در نشست اضطراری شورای امنیت، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند. حاضران به اتفاق ضمن محکوم کردن هر گونه حمله به اماکن دیپلماتیک، این اقدام را تحریک آمیز و باعث تشدید تنش در منطقه دانستند.

"قصی ضحاک" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن تشریح نتایج این حمله، تصریح کرد که جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا با هماهنگی سازمان های تروریستی صورت می گیرد. وی خاطرنشان کرد که واشنگتن به قطعنامه های شورای امنیت و جان 33 هزار شهید غیر نظامی در غزه بی اعتناست.

ضحاک خاطرنشان کرد که واشنگتن با نقض قوانین بین المللی، متجاوز را به انجام جنایات بیشتر تشویق می کند. وی تأکید کرد که سوریه پیوسته به تلاش های خود برای بازپس گیری اراضی اشغال شده جولان ادامه می دهد. ضمن اینکه جنایات رژیم اشغالگر نمی تواند سوریه را از حمایت از ملت فلسطین باز دارد.

"واسیلی نبنزیا"، سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و همچنین حملات به سوریه را محکوم کرد و گفت این اقدامات باعث تشدید درگیری‌ها در منطقه می‌شود. وی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی با تشویق آمریکا که گفته است "قطعنامه شورای امنیت درباره اتش بس در غزه الزام آور نیست" این رژیم را تشویق به ادامه جنایات خود می کند.

واسیلی نبنزیا ضمن انتقاد از سکوت سه کشور غربی آمریکا، انگلیس و فرانسه در قبال حمله رژیم صهیونیستی به یک مرکز دیپلماتیک، با لحن تمسخر آمیز گفت که این کشورها ادعا می کنند که همه چیز را در لحظه می فهمند اما در عین حال از آنچه که در سوریه اتفاق افتاده است، ابراز بی اطلاعی می کنند و حتی ایران را مسئول می دانند. وی خطاب به این سه کشور تصریح کرد: "در چنین شرایطی، شما مسئول پیامدهای این حمله هستید".

نماینده چین در سازمان ملل نیز در این نشست گفت که اوضاع خاورمیانه از همیشه خطرناک تر شده است. وی از کشورهایی که بر رژیم صهیونیستی نفوذ دارند خواست از این نفوذ استفاده کنند.

"عمار بن جامع" نماینده الجزایر در سازمان هم حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را عامل تشدید تنش در منطقه دانسته و بر ضرورت محکوم کردن این حمله تأکید کرد.

نمایندگان سوییس و کره جنوبی و سیرالئون هم ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش، حمله رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرده و از بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در غزه ابراز تأسف کردند. آنها همچنین درباره خطر گسترش درگیری در منطقه ابراز نگرانی کردند.

اما نماینده ژاپن اطلاعات موجود درباره این حمله را ناکافی دانست.

نماینده اسلوونی هم ضمن محکوم کردن این حمله بر ضرورت کاهش تنش در منطقه و اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در غزه تأکید کرد.

سفیر و نماینده گویان در سازمان ملل نیز حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را به شدت محکوم کرده و خواستار آرام کردن اوضاع منطقه شد.

پربیننده ترین خبرها