گزارش العالم از 22 مین سالگرد درگیری اردوگاه جنین با اشغالگران صهیونیست

چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 12:51

22سال از درگیری آوریل اردوگاه جنین می گذرد، اردوگاهی که پناهندگان فلسطینی از آن به عنوان ایستگاهی برای بازگشت به خانه های خود استفاده کردند، اکنون به پایگاه بی قرار مقاومت تبدیل شده است.

العالم - فلسطین

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، آتش فراق در اردوگاه جنین فروکش نمی کند اینجا در قبرستان شهدا بر روح جوانانی که پس از مجاهدت ها به ملکوت اعلا پیوسته اند، آیات قران تلاوت می شود.

این قبرستان شهدای اردوگاه جنین است، در نبرد آوریل 2002 تعداد 60 فلسطینی در 10 روز جنگ در اردوگاه به شهادت رسیدند. مردان این اردوگاه استثنایی با ارتشی سراپا مسلح می جنگند به طوری که شکست‌هایش آن را به جنون و کشتار مردم وداشته است.

یکی از مبارزان اردوگاه جنین به العالم گفت: "من در سال 1997 به دنیا آمدم و شش ساله بودم که نیروهای اشغالگر در سال 2002 حمله کردند. ما با مقاومت بزرگ شدیم و مقاومت در تمام مسیر ادامه خواهد داشت. من متعلق به تیپ جنین هستم. و انشاءالله نسل های بعدی این راه را تکمیل خواهند کرد

تانک ها، هواپیماهای جنگی، تخریب اماکن مسکونی و ممانعت آمبولانس ها از بیرون اوردن اجساد شهدا یا مداوای مجروحان، صحنه هایی است که مرتب تکرار می شود و تلاشی در راستای از بین بردن مقاومت است، اما آنها برای دست یافتن بر آزادی با وجود این همه کشتار همچنان به مبارزه مسلحانه اصرار دارند.

سمیح ابوعلی، یکی از رزمندگان نبرد سال 2002، به العالم گفت: در آن سال رژیم اشغالگر از انواع تانک ها، انواع هواپیماها و انواع سلاح ها برای حمله به اردوگاه استفاده کرد، اما اکنون سیاست اشغالگران ،ترور افراد در اردوگاه جنین است ، اما ما می گوییم به جای هر شهید 10 نفر متولد می شوند.

کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل متوجه است که در طول چندین دهه اشغال این سرزمین، نتوانسته است نیروهای مقاومت در اردوگاه جنین را از بین ببرد، پشتوانه نیروهای مقاومت برخی کودک بوده و برخی دیگر متولد نشده اند، آوارگان فلسطینی ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی چه آنهایی که حتی اگر در آن زمان متولد نشده اند بر این باورند که بازگشت به سرزمین‌هایی که اجدادشان از آنجا آواره شده‌اند، اتفاق می‌افتد .

رژیم اشغالگر اسرائیل در طول 22 سال جنگ وحشیانه ای علیه اردوگاه جنین ، نتوانست روح مبارزه را در نسل هایی که به صدای درگیری عادت دارند و در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت کرده و در زمین جنین به شهادت رسیدند، خاموش کند.

پربیننده ترین خبرها