آداب رمضان در میان فلسطینیان مقیم درعای سوریه+فیلم  

چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 14:03

فلسطینی های مقیم درعا در سوریه با اینکه توسط رژیم صهیونیستی از خانه خود رانده شده اند، اما همچنان به آداب و رسوم خود پایبند هستند و هویت فلسطینی خود را حفظ کرده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرنگار العالم، یکی از ویژگی های برجسته ملت فلسطین غذاهای آنهاست. یکی از مشهورترین غذاهای آنها به ویژه در شهر جنین در کرانه باختری "مسخن" است.

خانم رانیه سلیم، زن فلسطینی در استان درعای سوریه، این غذای ملی مشهور فلسطینی را با ذوق و عطر و بوی خاص خود درست می کند. این غذا از مرغ سرخ شده، پیاز، سماق و آجیل و روغن زیتون فراوان درست می شود. تهیه این نوع غذا ارتباط مستقیمی به فصل برداشت زیتون دارد و در واقع نماد محیط کشاورزی فلسطین و زمین های پرنعمت و حاصلخیز آن است.

ملت فلسطین در خارج از مرزهای این کشور مثل داخل آن، غذاهای سنتی خود را حفظ کرده اند که هر یک حکایتی از آبا و اجداد در ورای آن هست و برخی مربوط سنتهای ماه مبارک رمضان هستند. زنان فلسطینی هم با پوشیدن لباس های سنتی، پایبندی خود را به هویت فلسطینی خود اثبات کرده اند.

فلسطینی های مقیم درعا با پایبندی به سنتها و میراث فرهنگی خود و انتقال سینه به سینه آن به نسل های بعد، در واقع یاد و خاطره وطن اصلی و تاریخ کهن خود را که با درختان زیتون در هم آمیخته است، زنده نگه می دارند.

پربیننده ترین خبرها