فشار بایدن بر کنگره برای تصویب معامله تسلیحاتی 18 میلیارد دلاری با رژیم صهیونیستی

فشار بایدن بر کنگره برای تصویب معامله تسلیحاتی 18 میلیارد دلاری با رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 15:42

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن، کنگره را برای تصویب طرح فروش جنگنده های اف 15 به ارزش 18 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده است. بایدن – که بارها به صهیونیست بودن خود افتخار کرده است – در برابر تلاش های صورت گرفته برای محدود کردن فروش اسلحه به رژیم صهیونیستی برای استفاده در نسل کشی غزه، گوش شنوا ندارد.

العالم - آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی سما الاخباریه، وزارت خارجه آمریکا به تازگی با ابلاغ دستور العمل غیر رسمی به دو کمیته تحت نظارت کنگره، تلاش می کند آنها را به آغاز روند بررسی قانونی این موضوع وادار کند و این نخستین گام برای اعطای مجوز رسمی به این وزارت خانه برای فروش 50 فروند هواپیماست.

اقدام بایدن برای تسهیل فروش تسلیحات جدید به رژیم صهیونیستی درحالی است که بنابر اعلام امروز (چهارشنبه) وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، شمار شهدای جنگ غزه به ۳۲۹۷۵ نفر و شمار مجروحان هم به ۷۵۵۷۷ نفر افزایش یافته است.

پیشتر سایت های "پولتیکو" و سی ان ان موضوع معامله هواپیماهای اف 15 را منتشر کرده بودند و دو مقام مسئول آمریکایی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز این خبر را تأیید کرده بودند. این معامله که یکی از بزرگترین قراردادهای فروش اسلحه آمریکا به رژیم صهیونیستی در طول چند سال گذشته است شامل مهمات و آموزش و اشکال دیگری از پشتیبانی است.

مقامات آمریکایی گفتند با اینکه این کشور طرح فروش برخی سلاح ها به رژیم صهیونیستی را تسریع می کند اما این هواپیماها دست کم تا 5 سال دیگر به "اسرائیل" تحویل داده نخواهند شد.

رژیم صهیونیستی از جنگنده های اف 15 که تا کنون در اختیار داشته است برای حمله به غزه استفاده کرده است.

روزنامه های آمریکایی می گویند که ارتش این رژیم احتمالا از این جنگنده ها برای حمله به برنامه هسته ای ایران استفاده خواهد کرد.

آمریکا به عنوان بخشی از قرارداد بلندمدت 10 ساله به ارزش 3.8 میلیارد دلار به طور ثابت اقدام به فروش اسلحه به رژیم صهیونیستی می کند. این قرارداد در سال 2016 در دوره ریاست جمهوری اوباما، نهایی شد.

پربیننده ترین خبرها