لحظه به لحظه با 181مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 181مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 16 فروردين 1403 - 08:05

رژیم صهیونیستی بامداد امروز (پنجشنبه) در 181 روز حملات مستمر به غزه و کرانه باختری فلسطین، با بمباران شهر رفح در جنوب غزه جنایت تازه ای را رقم زد و هفت شهروند فلسطینی دیگر را به شهادت رساند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی ۲ منزل مسکونی را در شهر رفح بمباران کرد که بر اثر آن هفت فلسطینی از جمله سه کودک شهید شدند.

در این حملات خانه‌ای در منطقه تل السلطان در غرب شهر رفح هدف قرار گرفت که چهار نفر از جمله ۲ شیرخواره شهید شدند.

در خبری دیگر، منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید نیروهای مقاومت با نظامیان رژیم اشغالگر در شهرک قباطیه در جنوب جنین در کرانه باختری فلسطین خبر دادند.

به گفته این منابع، نیرهای مقاومت چند بمب دست‌ساز در مسیر نیروهای اشغالگر منفجر کردند.

ارتش اشغالگر صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای پشتیبانی خود را روانه این منطقه کرده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 181مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

21:12 | تعطیلی سفارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه از ترس پاسخ ایران

یدیعوت آحارونوت گزارش داد، ۷ سفارت رژیم صهیونیستی از ترس واکنش ایران تخلیه شدند، از جمله سفارتخانه‌ها بحرین، مصر، اردن، مراکش و ترکیه

19:54 | حمله هوایی اسرائیل به دروازه صلاح الدین در جنوب شهر رفح

19:52 | روز جهانی کودک؛ کودکان غزه در چه شرایطی هستند؟!

17:02 | اصابت مستقیم موشک شلیک شده از خاک لبنان به یک خانه در شهرک صهیونیست نشین شلومی در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی

موشک

16:56 | در محکومیت جنایت اشغالگران در غزه

غزه

فعالان حامی ملت فلسطین دیوار ساختمان شورای شهر سومرت انگلیس را در اعتراض به اجاره یک ساختمان به شرکت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی با رنگ قرمز رنگ پاشی کردند

15:28 | گردان های القسام یک تانک صهیونیستی "تانک مرکاوا 4" را با گلوله "آل یاسین 105" در شرق دیرالبلاح در مرکز باریکه غزه هدف قرار دادند.

15:21 | تجمع دانش‌آموزان نابلسی در حمایت از کودکان غزه همزمان با روز جهانی کودک

14:37 | ترس شهرکنشینان صهیونیست از واکنش احتمالی ایران

14:09 | استعفای مقام ارشد اطلاعاتی نظامی اسرائیل

رئیس تیپ تحقیقات در سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل (امان) پس از بر عهده گرفتن مسئولیت شکست اطلاعاتی این رژیم در ۷ اکتبر (15 مهر ماه / اغاز عملیات طوفان الاقصی) در مقابل حماس، بلافاصله از سمت خود استعفا کرد.

این دومین استعفاء در تیپ تحقیقاتی امان طی چند ماه اخیر است. زیرا در فوریه گذشته نیز یک افسر با درجه سرگردی به دلیل نقشش در شکست امنیتی روز ۷ اکتبر استعفا کرده بود.

13:47 | شاباک مدعی بازداشت یک تیم به اتهام تلاش برای ترور بن گویر شد

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت تیمی در شهر اشغالی رهط شدند که برای ترور ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی، ربودن نظامیان اسرائیلی و اجرای عملیات در فردوگاه برنامه‌ریزی کرده بود./ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

11:04 | تظاهرات زنان اسرائیلی در قدس/ 2 نفر را بازداشت شدند

زنان

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد گروهی از زنان اسرائیلی در خیابان شانزدهم در قدس دست به تظاهرات زده و خواستار اقدام فوری برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

به گفته این شبکه، پلیس دو نفر از معترضان را بازداشت کرد.

10:04 | ترور یک شهروند فلسطینی در شهر شابا

09:39 | استاد اسرائیلی دانشگاه لندن:

استاد

جنایتی که در غزه شاهد آن هستیم از سوی آمریکا تسهیل و از سوی اسرائیل اجرا می‌شود!

ما در این لحظه دیگر جامعه بین المللی نداریم، سازمان ملل به خاطر آمریکا و غرب اجازه انجام هیچ اقدامی را ندارد.

07:20 | نیروهای مقاومت فلسطین در جریان یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک قباطیه در جنوب جنین در کرانه باختری فلسطین، بمبی قوی در مسیر یک خودروی زرهی اشغالگران منفجر کردند.
مقاومت

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها