گفتگو خبرنگار العالم با نوه قاری مشهور قرآن «عبدالباسط عبدالصمد»

پنج‌شنبه 16 فروردين 1403 - 21:08

همزمان با گسترش محافل قرآنی در بقاع متبرکه و مساجد که در آن قاریان از داخل و خارج عراق شرکت می کنند، فعالیت های زیادی از جمله محافل انس با قرآن كریم در شهر مقدس نجف در ماه مبارک رمضان در حال انجام است که در آن علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، سمینارهای فرهنگی نیز برای حمایت از فلسطین و قدس شریف برگزار می‌شود.

العالم - عراق

تقارن ماه مباک رمضان با حضور قاریان قرآن كریم در شهر نجف موجب شده محافل انس با قرآن كریم متنوعی در اماکن این شهر برگزار شود.

این دور از محافل قرآنی هر روز ماه مبارک رمضان، همراه با تلاوت یك جزء از قرآن كریم توسط قرای ایرانی و مصری و عراقی در جوار بارگاه ملکوتی امیرالمؤمنین علی (ع) و مراسم جزءخوانی قرآن كریم در مسجد شریف کوفه برگزار می‌شوند.

همچنین، علاوه بر مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان، شبی با قرآن و تلاوت مجلسی قرآن کریم در حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع)، مسجد کوفه و حرم مطهر کمیل بن زیاد برگزار می‌شود.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های قرآنی این قاریان قرآن كریم تا پایان ماه مبارك رمضان برقرار خواهد بود.

«عبد المعطی المحلاوی» قاری مصری و نوه قاری بزرگ «عبدالباسط عبدالصمد» در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: در رابطه با محافل قرآنی اینجا، در برابر تمام دنیا شهادت می‌دهم که مردم عراق به مسائل قرآنی اهمیت می‌دهند. توجه مردم عراق به قرآن کریم و و علاقه آنان به حفظ قرآن و فراگیری علوم قرآنی فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

شیخ هادی زنجیل، رئیس اداره امور مذهبی مسجد جامع کوفه نیز در مصاحبه گفت: «گسترش مجالس قرآنی در استان نجف و نواحی مختلف آن، دل را شاد می‌کند، زیرا این محافل و جلسات قرآنی و علاقه به آنها، نسلی را به وجود می آورد که با قرآن و معارف آن تربیت شده است.

حمید حلمی، نویسنده رسانه ای نیز گفت که این رویدادها در همبستگی با آرمان فلسطین و روز جهانی قدس انجام می شود. واقعیت این است که ما در فلسطین با دشمنی سرسخت روبرو هستیم که فقط زبان جنایت آن هم از نوع جنایت سازمان‌یافته را می‌فهمد.

پربیننده ترین خبرها