لحظه به لحظه با 182مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 182مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
جمعه 17 فروردين 1403 - 07:32

جنگ وحشیانه اشغالگران در باریکه غزه در حالی برای 182 روز متوالی ادامه دارد که سیاست ایجاد قحطی که اشغالگران علیه فلسطینیان در پیش گرفته اند در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی بر جای گذاشت که بیشتر آنها کودک و زن بودند و منجر به حضور تل آویو به دادگاه بین المللی لاهه به اتهام "نسل کشی" شد.

این جنگ منجر به یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، تخریب گسترده زیرساخت‌ها و اموال و آواره شدن حدود دو میلیون فلسطینی در غزه شد.

شهروندان غزه، به دلیل کمبود شدید غذا، آب، دارو و ذخایر سوخت، در آستانه قحطی قرار دارند و حدود دو میلیون فلسطینی از این منطقه ای که 17 سال در محاصره رژیم صهیونیستی است، آواره شده اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنجشنبه در تماسی تلفنی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگر رژیم صهیونیستی، خواست تا آتش‌بس فوری اعلام و اجرای مجموعه‌ای از گام‌های مشخص، ملموس و قابل اندازه‌گیری را برای رسیدگی به این بحران اعلام و اجرا کند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.


لحظه به لحظه با 182مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:20 |‌ انتقاد روسیه: اسرائیل به رغم قطعنامه شورای امنیت به جنگ در غزه ادامه می‌دهد

«واسیلی نبنزیا» سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل با انتقاد شدید از بی‌توجهی رژیم اسرائیل به قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه و ادامه حملات گفت: اسرائیل به رغم قطعنامه شورای امنیت به جنگ در غزه ادامه می دهد. (جزئیات بیشتر)

21:21 |‌ راهپیمایی روز قدس در عراق

شهروندان عراقی در بغداد با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند. (جزئیات بیشتر)

21:15 |‌ تظاهرات میلیونی یمنی‌ها در روز جهانی قدس

پایتخت و دیگر شهرهای یمن روز جمعه شاهد تظاهرات میلیونی در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین بود. (جزئیات بیشتر)

21:09 |‌ چین اجرای آتش بس فوری در غزه را خواستار شد

نماینده چین در سازمان ملل گفت که پکن خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس فوری در غزه است. (جزئیات بیشتر)

20:29 |‌ کشته های ارتش صهیونیستی به ۶۰۰ نفر رسید

ارتش صهیونیستی شمار کشته‌های خود را ۶۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که حال ۴۹۷ نفر از مجروحان نیز وخیم است. (جزئیات بیشتر)

19:39 |‌ خبر فوری ...

19:33 |‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهرک مرجعیون در جنوب لبنان را بمباران کردند.

فیلم

18:28 |‌ وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی هک شد

نشریه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش داد که سیستم‌های کامپیوتری وزارت دادگستری اسرائیل از صبح جمعه هک شده و این وزارتخانه هنوز درحال ارزیابی از میزان خسارات است.

18:27 |‌ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی: یک مرد مسلح از خاک اردن بدون ورود به سرزمین های اشغالی به طرف یک گشتی ارتش اسرائیل تیراندازی کرد، این تیراندازی تلفات جانی در بر نداشت.

15:23 |‌ حزب الله تجهیزات جاسوسی اشغالگران را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه زرعیت در شمال فلسطین اشغالی با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

14:36 |‌ رژیم اشغالگر مانع ورود نمازگزاران به قدس و مسجد الاقصی شد +فیلم

خبرنگار العالم گزارش داد امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس هزاران فلسطینی به منظور ادای نماز در مسجد الاقصی، راهی قدس اشغال شدند. (جزئیات بیشتر)

14:32 |‌ عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در گفتگو با العالم:

روز جهانی قدس نقطه عطف مهمی برای مردم یمن است

عبدالله النعمی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد مردم یمن از ابتدای تجاوز به غزه، به حمایت از مردم فلسطین برخاسته‌اند. (جزئیات بیشتر)

14:23 |‌ آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان علی رغم ممانعت‌های اشغالگران با حضور بیش از 100 هزار نفر در مسجدالاقصی اقامه شد

14:19 |‌ اسقف فلسطینی در گفتگو با العالم: طوفان الاقصی مردم جهان را بیدار کرد

پدر ماطنیوس حنانیه، اسقف فلسطینی گفت طوفان الاقصی به جلب نگاه ها به موضوع فلسطین کمک کرد و باعث بیداری ملت ها شد تا در برابر این دشمن دروغگو و خبیث بایستند. (جزئیات بیشتر)

13:56 |‌ رژیم صهیونیستی چگونه مانع برگزاری روز جهانی قدس در رام الله می‌شود

خبرنگار العالم گزارش داد هزاران فلسطینی که خود را به گذرگاه نظامی قلندیا بین شهرهای شمالی و مرکزی کرانه باختری و قدس رسانده بودند، از عبور از این گذرگاه بازماندند. (جزئیات بیشتر)

13:33 |‌ ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی:

نتانیاهو جنگ را برای نجات خود ادامه می‌دهد

جنگ در غزه باید فورا متوقف شود و "گروگان"ها بازگردانده شوند. منافع اسرائیل از توقف جنگ بسیار بیشتر از ادامه آن خواهد بود.

نتانیاهو جنگ را ادامه می‌دهد نه برای نجات "گروگان"ها در غزه، بلکه برای نجات خود.

12:47 |‌ همزمان با روز جهانی قدس مردم اندونزی در حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها آمدند

فیلم

12:37 |‌ گزارش خبرنگار العالم در رفح از روز جهانی قدس در باریکه غزه

خبرنگار العالم در باریکه غزه گزارش داد که از روز اول تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه، مردم فلسطین آنقدر که به روز جهانی قدس و وحدت اسلامی و عربی امید دارند، به جامعه جهانی یا ملت‌های خارجی امید ندارند. (جزئیات بیشتر)

12:18 |‌ زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در راهپیمایی امروز روز جهانی قدس در تهران :

جبهه‌های محور مقاومت علیه دشمن صهیونیستی متحد هستند.

تمام جبهه‌های محور مقاومت امروز علیه دشمن صهیونیستی متحد هستند.

محور مقاومت قدرتمند است و آنچه اکنون در جنوب لبنان، یمن و عراق می‌گذرد نشان دهنده وحدت این محور و قدرت آن و آمادگی برای انتقال به مرحله‌ای بالاتر در جنگ علیه رژیم صهیونیستی است.

تمام جبهه‌های محور مقاومت امروز علیه دشمن صهیونیستی متحد هستند و با این جبهه‌ها و در کنار پایداری ملت فلسطین و مقاومت آن پیروز خواهیم شد.

ما بر اتحاد جبهه محور مقاومت و وحدت عرصه‌های آن از ایران گرفته تا عراق، یمن، فلسطین و سوریه تأکید می‌کنیم.

12:09 |‌ تازه‌ترین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 33091 شهید و 75750 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 5 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 54 نفر به شهادت رسیده و 82 نفر مجروح شده‌اند.

12:01 |‌ وزیر امور خارجه ایران:

آمریکا یک طرف اصلی در استمرار جنگ و عدم پایان‌بخشی به آن بوده است.

جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان نقض بدیهی‌ترین مبانی حقوق انسانی و مصداق آشکار جنایات ترکیبی علیه بشریت، نسل‌کُشی، آپارتاید و پاکسازی قومی است. (جزئیات بیشتر)

11:56 |‌ دریادار تنگسیری در گفتگو با العالم: هر انسانی باید به دفاع از فلسطین به پا خیزد

امیر دریادار علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: امروز روز جهانی قدس است و امسال در سراسر جهان شاهد راهپیمایی هایی علیه رژیم کودک کش صهیونیستی هستیم. (جزئیات بیشتر)

11:25 |‌ حمایت مردم کشمیر از فلسطین در روز جهانی قدس

فیلم

11:23 |‌ روز قدس ... طوفان آزادگان

رویدادی جهانی که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است، رویدادی که نمایانگر یکی از وجوه مبارزه و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر است

فیلم

11:09 |‌ ویدیویی از حضور زیاد النخاله دبیرکل جنش جهاد اسلامی فلسطین و ابوفدک المحمداوی معاون حشدالشعبی عراق در راهپیمایی روز جهانی قدس تهران

فیلم

11:03 |‌ حضور زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در راهپیمایی روز قدس در تهران

10:47 |‌ طنین شعار «مرگ بر اسرائیل» در خیابان‌های ایران

فیلم

09:04 |‌ حرکت گسترده فلسطینی‌ها از مناطق مختلف برای حضور در مسجدالاقصی

فلسطینی‌ها از تمامی مناطق سرزمین اشغالی امروز برای حضور در نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهی بیت المقدس شده‌اند.

از سحرگاه خیابان‌های منتهی به مسجدالاقصی مملو از جمعیت است.

فیلم

08:53 |‌ تاکید گروه‌های فلسطینی بر حضور گسترده امت اسلامی در روز جهانی قدس

جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان را به مشارکت گسترده در جمعه خشم برای فلسطین و حضور پررنگ در تظاهرات‌ها و فعالیت‌های مردمی در حمایت از قضیه فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است که ما از همه جریان‌ها، احزاب، اتحادیه‌ها و هیات‌های جوانان آزاد در سراسر جهان دعوت می‌کنیم اعضا و نیروهای خود را به مشارکت در فعالیت‌ها و راهپیمایی‌ها که اهرم فشاری مهم بر دولت‌ها جهت توقف صادرات سلاح به رژیم جنایتکار صهیونیستی و تعقیب و بازخواست سران این رژیم به سبب نسل‌کشی علیه ملت فلسطین به شمار می‌رود، دعوت کنند. (جزئیات بیشتر)

08:19 |‌ اذعان صهیونیست ها به وحشت از پاسخ ایران به حمله به کنسولگری خود در دمشق

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد پاسخ احتمالی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری خود در دمشق، تیتر اول اخبار و تحلیل در رسانه ها و روزنامه های رژیم صهیونیستی شده است. (جزئیات بیشتر)

08:19 |‌ حمله موشکی از لبنان به یک شهرک صهیونیستی

رادیو ارتش اشغالگر: بر اثر شلیک موشک از لبنان به شهرک «المطله» در شمال فلسطین اشغالی، یک سرباز صهیونیست مجروح شد.

08:10 |‌ بازداشت سه جوان فلسطینی از صحن مسجدالاقصی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی

فیلم

08:03 |‌ آغاز راهپیمایی روز قدس تا ساعاتی دیگر

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال تا ساعاتی دیگر در سراسر کشور آغاز می‌شود.

در تهران، مردم به سمت دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه راهپیمایی می‌کنند.

پیکر مطهر شهدای جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در سفارت ایران در سوریه، امروز ساعت 10 صبح از میدان فردوسی تهران تشییع می‌شوند. (جزئیات بیشتر)

07:33 |‌ «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب:

در پس از وتوی دوگانه روسیه و چین با طرح آمریکا که جریان حماس را محکوم می کرد ۱۰ کشور عضو غیر دائم سازمان ملل و شورای امنیت، طرحی را ارائه کردند. این طرح از سوی همه کشورها به غیر از آمریکا مورد موافقت قرار گرفت.

به اعتقاد وی اقدام واشنگتن نشان می دهد که آمریکا هم با این طرح موافقت کرده است. این یک پیام قوی از سوی آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

07:24 |‌ حمله نیروهای امنیتی صهیونیست به سوی نمازگزاران فلسطینی با گاز اشک آور

نمازگزاران شعار می دادند: «ای اقصی! با جان و خون خود، از تو حمایت می کنیم».

فیلم

06:07 |‌ جنگنده‌های اشغالگران حملاتی را به شهر خان یونس انجام دادند.

05:00 |‌ هزاران نمازگزار فلسطینی در صحن های مسجد الاقصی در حمایت از مقاومت شعار سر دادند

نیروهای امنیتی صهیونیست به سوی نمازگزاران فلسطینی که شعار می دادند: «ای اقصی! با جان خود و با خون خود، از تو حمایت می کنیم» گاز اشک آور پرتاب کردند

1

04:53 | اشغالگر اعلام می کند که به طور "موقت" اجازه می دهد کمک ها به غزه برسد

بر اساس آنچه دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگر روز جمعه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی به طور موقت با ارسال کمک های بشردوستانه از طریق مرزهای شمالی به غزه موافقت کرده است.

00:53 |‌ رژیم صهیونیستی شمال اردوگاه نصیرات را بمباران کرد.

00:44 |‌ ارتش اشغالگر خانه های بیشتری را در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه منفجر کرد.

00:44 |‌ نیروهای اشغالگر مناطق مرکزی باریکه غزه را بمباران کردند

00:37 |‌ بایدن از نتانیاهو خواست تا "آتش بس فوری" در غزه برقرار کند

در حال تکمیل ...

پربیننده ترین خبرها