سازمان ملل: غزه انسانیت و اولویت های ما را زیر سوال برده است

سازمان ملل: غزه انسانیت و اولویت های ما را زیر سوال برده است
شنبه 18 فروردين 1403 - 13:47

رامش راجا سینگام هماهنگ‌کننده دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به شهادت بیش از 32000 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 75 هزار نفر دیگر در غزه، گفت: شش ماه تجاوزگری اسرائیل به غزه ،"انسانیت و اولویت های جمعی ما را زیر سوال برده است."

العالم - اروپا

اظهارات این مقام سازمان ملل در جلسه توجیهی شورای امنیت سازمان ملل بیان شد. این جلسه به درخواست الجزایر، سوئیس و سایر کشورها جلسه ای برای بررسی آخرین تحولات وضعیت غذایی و قحطی در غزه به ویژه پس از کشته شدن دو کارگر فعال عضو سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه برگزار شد.

رامش راجا سینگام خاطرنشان کرد: "هزاران فلسطینی در نتیجه حملات اسرائیل مفقود شده اند که بسیاری از آنها زیر آوار مدفون شده اند ونزدیک به 17000 کودک فلسطینی بدون خانواده خود به تنهایی در میان ویرانه ها با ترس و وحشت زندگی می کنند.

" این مقام سازمان ملل با اشاره به آوارگی 1.7 میلیون فلسطینی در داخل نوارغزه، گفت: "بسیاری از این آوارگان مجبور به زندگی در چادرها، پناهگاه های شلوغ یا در خیابان بوده و از ابتدایی ترین مایحتاج زندگی محروم هستند "، و "حدود 60 درصد خانه های این منطقه آسیب دیده یا ویران شده است."

وی گفت: پرواضح است که مردم غزه هیچ پناهی ندارند و از خطرات درگیری مسلحانه درغزه درامان نیستند .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها