به دلیل کمبود شدید امکانات درمانی؛

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی غزه خواستار اعزام مجروحان به خارج از فلسطین شد

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی غزه خواستار اعزام مجروحان به خارج از فلسطین شد
شنبه 18 فروردين 1403 - 18:45

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی غزه امروز (شنبه) خواستار بازگشایی گذرگاه ها برای انتقال مجروحان فلسطینی به خارج با هدف مداوای آنها شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، «خالد الدقران» سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در غزه گفت:‌ روزانه ده ها شهید و مجروح پذیرش می کنیم و بیمارستان شهداء الاقصی گنجایش این تعداد از مجروحان را ندارد.

وی افزود: به رغم اینکه اقدام ما غیر بهداشتی است اما ناچاریم برای مداوای مجروحان، چادرهایی را در فضای باز بیمارستان برپا کنیم.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در غزه اظهار داشت که این مرکز درمانی با کمبود شدید تجهیزات پزشکی، دارو و سوخت مواجه است.

وی تصریح کرد: اتاق های عمل بیمارستان شهداء الاقصی در غزه به ویژه در مورد جراحی ارتوپدی، فاقد امکانات لازم است.

الدقران درخواست کرد که گذرگاه ها باز و مجروحان برای مداوا به خارج از فلسطین منتقل شوند.

وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در چهار مورد جنایت طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶ شهروند فلسطینی را شهید و ۶۵ نفر دیگر را زخمی کرد.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۳ هزار و ۱۳۷ نفر و شمار زخمی ها به ۷۵ هزار و ۸۱۵ نفر رسید.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر علیه ساکنان باریکه غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار قربانی که بیشتر آنها کودک و زن هستند را در پی داشته است و موجب تخریب گسترده زیرساخت‌ها شده و یک فاجعه انسانی بوجود آورده است. این جنایات موجب شد تا نمایندگان رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب نسل کشی در غزه در دادگاه بین‌المللی لاهه حاضر و محکوم شوند.

پربیننده ترین خبرها