التهاب در تل آویو و دیگر شهرها در سرزمین های اشغالی

يکشنبه 19 فروردين 1403 - 11:42

در بحبوحه تشدید انتقادات سازمان دهندگان تظاهرات از دولت نتانیاهو، التهاب در خیابان های تل آویو، قدس و دیگر  شهرها در سرزمین های اشغالی ادامه دارد. معترضان خواستار توافق جدید، بازگشت زندانیان اسرائیلی و سرنگونی دولت افراطی نتانیاهو هستند.

العالم _ سرزمین های اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، محمد برکه، رئیس کمیته پیگیری عربی در همین زمینه گفت: «بعید است این تظاهرات‌ها به تغییرات سیاسی منجر شود زیرا 64 عضو کنیست که با یکدیگر ارتباط سیاسی و حزبی دارند، به خوبی می دانند که اگر انتخابات برگزار شود، اپوزیسیون پیروز خواهد شد و به همین دلیل به هم چسبیده اند تا این حکومت سقوط نکند.

خبرنگار العالم گفت تل آویو و قدس اشغالی و نیز پنجاه منقطه دیگر داخل سرزمین های اشغالی شاهد بزرگترین تظاهرات شد دولتی بود. معترضان با بستن جاده ها و خیابان های اصلی به مقر وزارت جنگ اسرائیل یورش بردند. آنان تاکید کردند که دولت کنونی از فاجعه ای وارد فاجعه ای دیگر می شود و دیگر مشروعیت ندارد.

ایهاب جبارین، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در این زمینه به العالم گفت: هر کس به اقتضای شرایط خود به مسئله می نگرد اما همگان در این موضوع اتفاق نظر دارند که دولت نتانیاهو شکست خورده است و دیگر اعتمادی به آن نیست.


تظاهرات شب گذشته در اسرائیل شاهد وضعیت پر تنشی بود زیرا یک شهرک نشین تعدادی از تظاهرکنندگان را در تل آویو با خودرو زیر گرفت و تعدادی را با جراحات شدید و متوسط ​​زخمی کرد. یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون، این اقدام را نتیجه تحریک مداوم برخی از وزرای دولت افراطی نتانیاهو علیه تظاهرکنندگان دانست.

حملات مداوم به تظاهرکنندگان و افسران پلیس در خیابان‌های اسرائیل، عمق بحران سیاسی، امنیتی و اجتماعی درون رژیم اشغالگر اسرائیل را منعکس می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها