رسانه آمریکایی: اسرائیل به هیچ هدفش در غزه نرسیده است

رسانه آمریکایی: اسرائیل به هیچ هدفش در غزه نرسیده است
يکشنبه 19 فروردين 1403 - 14:56

در شرایطی که فشارهای افکار عمومی بین‌المللی بر آمریکا برای کاهش حمایت‌ها از جنگ اسرائیل در غزه افزایش یافته، سی‌ان‌ان نوشته که هیچ یک از اهداف اعلامی این رژیم در جنگ محقق نشده است.

العالم - فلسطین

«با گذشت 6 ماه از جنگ در غزه، اسرائیل نه راهبردی برای خروج از جنگ دارد و نه هیچ برنامه‌ای برای آینده». این را ایوانا کوتاسووا نویسنده ارشد این رسانه آمریکایی مطرح کرده است.به نوشته او، «جنگ غزه شش ماه است که ادامه دارد و صبر متحدان اسرائیل در حال تمام شدن است. همزمان با افزایش تعداد کشته‌ها در این منطقه، به طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود که اسرائیل هیچ برنامه قابل قبولی برای پایان دادن به جنگ یا آنچه در آینده خواهد آمد، ندارد».

کوتاسووا هشدار داد که «عزم برای ادامه تعقیب حماس در غزه به رغم پیامدهای انسانی وحشتناک، به طور فزاینده دارد اسرائیل را در صحنه جهانی منزوی می‌کند و دولتش با فشار از همه طرف‌ها مواجه است».به گفته او، «چندین سازمان بین‌المللی هشدار داده‌اند که اسرائیل ممکن است مرتکب نسل‌کشی شود و حتی نزدیک‌ترین متحدانش اکنون آشکارا از بنیامین نتانیاهو انتقاد می‌کنند. درخواست‌ها برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل در ایالات متحده و بریتانیا در حال افزایش است».

تحلیلگر ارشد سی‌ان‌ان که رسانه نزدیک به دموکرات‌ها در آمریکا است، اضافه کرد: «همزمان با این تحولات، نتانیاهو و دولتش تحت فشار رو به گسترش داخلی قرار دارند و معترضان بار دیگر در خیابان‌ها در تعداد بالا خواستار استعفایش شده‌اند».کوتاسووا با بیان اینکه «از بین بردن حماس و بازگرداندن گروگان‌ها» دو هدف اعلامی اسرائیل از جنگ غزه بوده است، افزود: «6 ماه از جنگ گذشت و هیچ یک از این اهداف محقق نشده است».

پربیننده ترین خبرها