امیرعبداللهیان: تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی قطعی است

دوشنبه 20 فروردين 1403 - 18:42

وزیر امور خارجه کشورمان در دمشق گفت: با صدای بلند می‌گویم که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد.

العالم ـ سوریه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سوری خود در دمشق گفت: گفتگوهای مهم ‌و مفیدی با بشار اسد داشتیم. سوریه به عنوان محور مقاومت همواره مورد مشورت ما قرار می‌گیر‌د.

وزیر خارجه افزود: در گفتگو‌ها علاوه‌بر مناسبات دوجانبه، مناسبات مهم منطقه‌ ای و بین‌ المللی به‌ ویژه موضوع فلسطین و جنایت اخیر علیه سفارت ایران را مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: گزارش‌های مختلف حاکی از به‌هم‌ریختگی شدید و شکاف‌ها و اختلافات بی‌سابقه داخلی رژیم صهیونیستی است و در نقطۀ مقابل مقاومت در شرایط بسیار خوب و آمادگی برای تداوم ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد.

امیرعبداللهیان با بیان این که ساعتی پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی نشست فوق العاده شورای عالی امنیت ملی در تهران برگزار شد، افزود: از دمشق با صدای بلند می‌گویم که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و آمریکا در حملۀ رژیم به سفارت ایران مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.
وزیر خارجه با بیان این که چگونگی پاسخ به اسرائیل در میدان تعریف شده و در میدان این موضوع روشن خواهد شد، اظهار داشت: روزهای آینده برای رژیم اسرائیل روزهای سختی خواهد بود.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل با ورود به هفتمین ماه جنگ علیه غزه و نسل‌کشی، به جنایت‌های جنگی ترکیبی خود با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد، گفت: مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی برای صدور بیانیۀ محکومیت حمله به سفارت ایران نشانه‌ای از چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد، جنایت تروریستی و جنگی اخیر اسراییل با استفاده از هواپیمای جنگی و موشک‌های آمریکایی علیه سفارت ایران در دمشق صفحه جدیدی از نقض قواعد بین‌المللی از جمله کنوانسیون‌های وین بود.

وی افزود: با گذشت ۶ ماه رژیم صهیونیستی به جنایات ترکیبی خود با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد.

امیرعبداللهیان با اشاره به میزبانی تهران از رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیر کل جهاد اسلامی فلسطینی و دیدار آنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی از گفتگوهای سطح بالایی که دراین خصوص درتهران برگزار شد، سخن گفت.

المقداد: رژیم صهیونیستی در نهایت فرو می‌پاشد

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه، نیز در مصاحبه مطبوعاتی با همتای ایرانی خود گفت: سفرِ وزیر خارجۀ ایران بعد از حملۀ رژیم صهیونیستی و بمباران اخیر صورت گرفته است. سفر امروز با بارهای قبلی تفاوت دارد این رژیم همه ارزش‌های انسانی را نقض کرده است.

وزیر امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد، حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق به منزله نقض قوانین بین المللی و همه ارزش هایی است که بشریت بر آن بنا شده است.

فیصل المقداد افزود: رژیم اسرائیل لحظه ای از ارتکاب جنایت های جنگی و جنایت های ضد بشری دست برنداشته و آنچه اکنون می بینیم ، جنایت کشتار جمعی است.

وی تاکید کرد غرب و امریکا نمی توانند به نادیده گرفتن این جنایت ها ادامه دهند.

المقداد ادامه داد ر|ژیم صهیونیستی بر اصل کینه و تنفر بنیان نهاده شده و به جنایت هایی که روزمره در کرانه باختری و باریکه غزه مرتکب می شود ، اکتفا نکرده است بلکه به تعرض به خاک سوریه و لبنان هم ادامه می دهد.

فیصل المقداد گفت: کودکان بر اساس قوانین بین المللی باید در امان باشند اما این رژیم کودکان را نیز در حملات به صورت مستقیم هدف قرار داده است.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت ما بار دیگر از انسانیت می خواهیم (البته اگر انسانیتی در غرب و امریکا باقی مانده باشد) که این کشتار فلسطینی ها از سوی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه را متوقف کنند.

وی همچنین افزود: سوریه همواره از مقاومت و فلسطین در هر جا حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها