عیدی با رایحه مرگ در غزه ... جنایات ادامه دارند و جیب ها خالی هستند

عیدی با رایحه مرگ در غزه ... جنایات ادامه دارند و جیب ها خالی هستند
سه شنبه 21 فروردين 1403 - 11:49

با ادامه حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی به غزه، اوضاع انسانی و اقتصادی این منطقه پیوسته وخیم تر می شود و در میان ویرانی شدید و در حالی که بوی مرگ در همه جای این منطقه پیچیده، فلسطینی ها از تأمین لوازم و مستلزمات عید درمانده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

با آغاز هفتمین ماه از حملات رژیم صهیونیستی به غزه، شهروندان فلسطینی با شرایطی دشوار و چیزی شبیه فقدان زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

بیش از دو میلیون فلسطینی به دلیل گلوله باران شدید و بی امان رژیم اشغالگر از خانه های خود آواره شده اند.

حدود ۲.۳ میلیون شهروند غزه با بحران گرسنگی و تشنگی رو به رو هستند. خانه هایشان قابل سکونت نیست؛ عزیزانشان را از دست داده اند و به خصوص در شمال غزه، لحظه ای امنیت ندارند.

بازارهای غزه به دلیل حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم اشغالگر ویران شده‌اند و آنهایی که سالم مانده اند به دلیل تبعات جنگ و محاصره قادر به فعالیت و تأمین کالا نیستند.

یک شهروند به نام عبدالله حسنین که یک بوتیک لباس در رفح دارد می گوید قدرت خرید مردم به دلیل شرایط جنگی و پیامدهای اقتصادی آن به شدت کاهش یافته است.

او می گوید با اینکه قیمت کالاها را پایین آورده است اما شهروندان به رغم فرارسیدن موسم عید فطر قادر به خرید نیستند.

وی می گوید مغازه داران بی صبرانه منتظر روزهای عید هستند اما این فرصت پیشاپیش از دست رفته است چون هیچ خرید و فروشی صورت نمی گیرد.

در اغلب کشورهای عربی و اسلامی چهارشنبه آینده، عید فطر است اما پیش بینی می شود که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خبری از شادی و جنب و جوش عید نباشد.

پربیننده ترین خبرها