حماس شروط خود برای پذیرش آتش بس را اعلام کرد

حماس شروط خود برای پذیرش آتش بس را اعلام کرد
پنج‌شنبه 23 فروردين 1403 - 09:58

مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به طرح اخیر آتش بس بین این جنبش و رژیم صهیونیستی به تشریح نکات اساسی لازم برای عملیاتی شدن این طرح پرداخت.

العالم - فلسطین اشغالی

"طاهر النونو" مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اجرای طرح آتش بس، مستلزم عملی شدن 4 شرط اصلی است که دو مورد از آنها شامل عقب نشینی نظامیان صهیونیستی از غزه و ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه است.

وی افزود که جنبش حماس در حال تدوین مواضع خود در قبال پیشنهاد آتش بس قبل از پاسخ دادن به واسطه هاست.

دو مقام صهیونیستی هم دیروز (چهارشنبه) موافقت تل آویو را با واگذاری امتیازاتی درباره بازگشت فلسطینی ها به شمال غزه اعلام کردند.

جنبش حماس سه شنبه گذشته اعلام کرد که طرح اخیر مصر و قطر، انتظارات این جنبش را برآورده نکرده است با این حال قبل از پاسخ منفی، آن را به طور عمیق تر بررسی خواهد کرد.

نمایندگان رژیم صهیونیستی و حماس روز یکشنبه گذشته در قاهره به طور غیر مستقیم و از طریق میانجیگران مصری، آمریکای و قطری گفتگو کردند.

طبق طرح جدید، در مرحله اول، باید 42 اسیر صهیونیست و 800 تا 900 اسیر فلسطینی آزاد شوند؛ در مرحله دوم همه اسرا آزاد خواهند شد و سرانجام در مرحله سوم نظامیان رژیم صهیونیستی به طور کامل از غزه عقب نشینی کنند و محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی که از سال 2007 آغاز شده است، پایان یابد.

پربیننده ترین خبرها