درخواست ایتالیا از ایران برای تداوم نقش آفرینی در مسیر برقراری صلح پایدار در منطقه

درخواست ایتالیا از ایران برای تداوم نقش آفرینی در مسیر برقراری صلح پایدار در منطقه
جمعه 24 فروردين 1403 - 22:58

وزیر امور خارجه ایتالیا امروز در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مثبت ایران در کاهش تنش‌ها، خواستار تداوم آن در مسیر برقراری صلح پایدار در منطقه شد.

العالم - اروپا

آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا امروز (جمعه) ۲۴ فروردین ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش هر چه بيشتر روابط دوجانبه تأکید كرد.

وزیر امور خارجه یادآور شد که ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه بوده و برای ثبات و امنیت پایدار منطقه هزینه زیادی را متحمل شده است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت دریانوردی از جمله در دریای سرخ، اظهار داشت: از ایتالیا انتظار داریم با استفاده از فرصت ریاست خود بر گروه هفت، تلاش کند نسل کشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه و کرانه باختری در راستای دستیابی به امنیت فراگیر منطقه فورا پایان یابد.

آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این گفت‌وگو با تأکید بر ضرورت توسعه مناسبات دوجانبه و ابراز امیدواری نسبت به گسترش بیش از پیش همکاری‌ها، خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را خواستار شد.

تایانی افزود: پس از حمله اسرائیل، ما همگام با اتحادیه اروپا این تهاجم را محکوم کردیم. بدیهی است اماکن دیپلماتیک نباید مورد تجاوز قرار گیرند.

وزیر امور خارجه ایتالیا در ادامه ضمن اشاره به اهمیت امنیت دریانوردی در دریای سرخ، خاطرنشان کرد: ایتالیا با توجه به نقش مثبت ایران در کاهش تنش‌ها، خواستار تداوم آن در مسیر برقراری صلح پایدار در منطقه است.

دو وزیر خارجه در این گفت‌وگو مناسبات دو کشور را رو به جلو‌ ارزیابی کردند و اهمیت رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد توجه قرار دادند.

وزرای خارجه انگلیس، آلمان و استرالیا نیز دیروز با امیرعبداللهیان تلفنی درباره این مباحث گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران که این هفته سفری به عمان و سوریه داشت و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد، طی روزهای اخیر نیز با وزرای خارجه ۵ کشور منطقه (عربستان، قطر، عراق، امارات و ترکیه) درباره مناسبات دوجانبه، اوضاع منطقه از جمله غزه و حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت‌وگو کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها