اقدام هوشمندانه ایران در تنگه هرمز به روایت خبرنگار ارشد انگلیسی

اقدام هوشمندانه ایران در تنگه هرمز به روایت خبرنگار ارشد انگلیسی
شنبه 25 فروردين 1403 - 18:31

یک خبرنگار ارشد انگلیسی گفت که ایران پیش از پاسخ احتمالی به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه سفارت این کشور در سوریه، یک فروند کشتی اسرائیلی را در تنگه هرمز توقیف کرد تا ضمن قدرت‌نمایی، درباره عواقب حمایت غرب از تل‌آویو هشدار دهد.

العالم - ایران

الکسی رُسی خبرنگار حوزه بین‌الملل شبکه اسکای امروز (شنبه) در یادداشتی نوشت: کماندوهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز روشن یک فروند کشتی را در تنگه مهم و استراتژیک هرمز توقیف کردند. این اقدام دزدی دریایی نبود بلکه یک هشدار بود.

وی یادآور شد: روزانه مقادیر زیادی نفت و گاز از این آبراه عبور می کند و اگر بسته شود، پیامدهای زیادی برای تجارت جهانی خواهد داشت. به طور خلاصه، باعث هرج و مرج می شود.

این خبرنگار انگلیسی ادامه داد: چرا ایرانی ها این کار را کرده اند؟ زیرا تنش بین اسرائیل و ایران فوق‌العاده بالاست و اطلاعات آمریکا ادعا می‌کند که حمله موشکی ایران به اسرائیل در تلافی حمله به کنسولگری این کشور در دمشق قریب‌الوقوع است.

وی از سویی پاسخ نظامی رژیم صهیونیستی به توقیف این کشتی را امری بعید دانست و افزود: اما اقدام ایران سیگنال هایی را ارسال می کند. این اقدام برای تل‌آویو تحریک آمیز و پیامی برای متحدان اسرائیل است که ایران می تواند با بستن تنگه هرمز هرج‌ومرج ایجاد کند.

رُسی بر همین اساس نتیجه گرفت که اقدام صورت گرفته، ضمن قدرنمایی ایران، «هشداری است که ایستادن در کنار اسرائیل می تواند عواقبی به همراه داشته باشد.»

وی در عین حال پیش‌بینی کرد که انتقام ایران در سطحی تنظیم شده است که منجر به درگیری گسترده نشود.

بر اساس گزارش‌ها، یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» امروز (شنبه) توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد. گفته می‌شود که این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت Zodiac که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام Eyal Ofer است اداره می‌شود.

گزارش ها حاکیست که رژیم اسرائیل به شدت از پاسخ نظامی ایران به تجاوزگری این رژیم در سوریه هراسان است و ضمن آماده‌باش عمومی در داخل، متحدانش در غرب را تحت فشار گذاشته تا از طرق مختلف ایران را از پاسخ به تجاوزگری این رژیم منصرف کنند.

پربیننده ترین خبرها