استاد دانشگاه قاهره: پاسخ ایران معادلات در منطقه را تغییر داد

يکشنبه 26 فروردين 1403 - 16:14

استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره گفت: واکنش تهران به جنایت حمله رژیم اسراییل به کنسولگری تهران در دمشق معادلات موجود در منطقه را تغییر داد.

العالم – مصر

حسن نافعه استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره، در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما با صحنه کاملا جدیدی روبرو هستیم که انتظار داریم در آینده معادلات جدیدی ترسیم کند.

نافعه ادامه داد: این اولین بار است که ایران به طور مستقیم به رژیم صهیونیستی حمله می کند، این رژیم همواره بر این باور بود که چنین حمله ای امکان ندارد و به همین دلیل می ‌تواند در همه جا به‌ویژه در سوریه و داخل ایران کشتار انجام دهد، بدون اینکه ایران جرأت پاسخگویی مستقیم به این جنایات را داشته باشد.

وی گفت: پاسخ ایران یک ضربه محکم و حساب شده بود لذا حتی اگر رژیم صهیونیستی ادعا کند این حمله زیان های گسترده ای نداشته است، باز هم این ضربه موفقیت آمیز محسوب می شود.

نافعه یادآور شد: ایران می ‌گوید که این یک حمله محدود بوده که غیرنظامیان را هدف قرار نداده بلکه اهداف نظامی را هدف قرار داده است به همین دلیل پاسخ تهران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دفاع مشروع از خود است، البته ایران اعلام کرد که به همین مقدار بسنده خواهد نمود اما اگر رژیم صهیونیستی مجددا اقدامی انجام دهد، پاسخ ایران این بار متفاوت و قوی تر خواهد بود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا پیام ایران را فهمیدند، لذا آمریکا در ظاهر کوشید به تل آویو اطمینان دهد که این حمله با شکست مواجه شده اما واقعیت آن است که آمریکا کوشید مانع پاسخ رژیم اسرائیل به این حمله و تبدیل آن درگیری به جنگ فراگیر منطقه ای شود که واشنگتن اصلا خواهان آن نیست.

پربیننده ترین خبرها