تحلیل‌گر انگلیسی: ایران با تنبیه اسرائیل باب پاسخ به تجاوزگری‌های این رژیم را باز کرد

تحلیل‌گر انگلیسی: ایران با تنبیه اسرائیل باب پاسخ به تجاوزگری‌های این رژیم را باز کرد
يکشنبه 26 فروردين 1403 - 15:59

 یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی در انگلیس تصریح کرد که ایران با تنبیه رژیم صهیونیستی باب پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه این رژیم را باز کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«مارکوس پاپادوپولوس» نویسنده، مورخ، تحلیل‌گر و سردبیر مجله پولیتیکس فرست روز یکشنبه، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ایران باب جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است؛ به این ترتیب که تهران از این پس با تک تک اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل، با زور پاسخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: پاسخ دولت ایران، هم سنجیده و هم هوشمندانه بود، زیرا ایرانی ها با حمله نظامی به اسرائیل در دام اسرائیلی ها نیفتادند. ارتش ایران اگر می خواست از طریق زرادخانه عظیم، پیچیده و قدرتمند پهپادی و موشکی خود می‌توانست خسارات سنگینی را به اسرائیلی ها وارد کند.

این تحلیل‌گر انگلیسی افزود: اما اگر ایرانی ها چنین عملیات نظامی انجام می دادند، ممکن بود آمریکا مجبور به اقدامات نظامی تلافی جویانه علیه ایران شود که منجر به جنگ بین آمریکا و ایران می شد.

وی عنوان کرد: نه آمریکا و نه ایران خواهان جنگ با یکدیگر نیستند، این هدف اصلی اسرائیل است و به همین دلیل کنسولگری ایران در دمشق را بمباران کردند.

به گفته پاپادوپولوس، «به رغم بیزاری آمریکایی ها و ایرانی‌ها از یکدیگر، دو طرف بر سر یک هدف متحد هستند و آن اجتناب از جنگ با یکدیگر و گرفتار نشدن در دام اسرائیل است».

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو که با ایرنا انجام شده است، به اقدام هوشمندان ایران برای توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در تنگه هرمز اشاره کرد و گفت که اکنون تعداد کمی از مفسران غربی این پرسش را مطرح می‌کنند که تل آویو چگونه پاسخ خواهد داد و برای بازگرداندن شهروندان خود چه خواهد کرد؟

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه «ایران، اسرائیلی ها را در یک وضعیت بسیار دشوار قرار داده است»، تصریح کرد که اکنون توپ در زمین تل‌آویو است و اگر این رژیم بخواهد اقدام تجاوزکارانه دیگری را صورت دهد ایران کشتی اسرائیلی دیگری را توقیف خواهد کرد.

بنابر این گزارش حمله تلافی جویانه ایران با استفاده از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه کنسولگری کشورمان که در روز ۱ آوریل ۲۰۲۴ در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکوم نمودن و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها