تأکید اسلوونی بر نقش مهم ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه

تأکید اسلوونی بر نقش مهم ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه
دوشنبه 27 فروردين 1403 - 17:58

وزیر خارجه اسلوونی امروز در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با تأکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: برقراری آتش بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

العالم - ایران

خانم تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی امروز (دوشنبه) 27 فروردین ماه با حسین امیرعبداللهیان تلفنی گفت‌وگو کرد.در این تماس تلفنی آخرین وضعیت تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق تصریح کرد، ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کند، اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب شده‌ای در چارچوب حق دفاع مشروع از سوی ایران در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

خانم تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفت‌وگو با تأکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهار داشت: تلاش‌های اسلوونی درباره ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است. در پایان طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها